Servicekoordinator sökes till Mieles Contact Center i Solna!

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 19 500 anställda. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. "Immer Besser", fritt översatt "Alltid bättre", speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 115 medarbetare. Detta är ett konsultuppdrag med start i juni och avser till en början ett föräldravikariat men är långsiktigt med möjlighet till anställning.

Publiceringsdatum
2019-05-15

Om tjänsten
Du kommer i den här rollen att arbeta i deras Contact Center som består av totalt ca. 20 kollegor och du kommer att ingå i gruppen som jobbar inom after sales. Som servicekoordinator arbetar du med telefonen och datorn som huvudsakliga arbetsredskap. Du arbetar i en supportfunktion med att hitta lösningar åt kunden där dina främsta arbetsuppgifter kommer därför att vara att hantera inkommande mail och samtal från återförsäljare och konsumenter, gällande i huvudsak felanmälan och andra typer av serviceärenden. Du handlägger och koordinerar serviceordrar och har kontakt med deras Tekniska avdelning. Även uppföljning av säljorder av reservdelar och tillbehör förekommer. Viss ekonomiadministration ingår, såsom uppföljningar mm. I ditt team finns även en teamledare som stöttar upp gruppen och ni tillsammans kommer att arbeta för att ge era kunder den allra bästa servicen.

Rollen passar dig som tycker om att göra självständiga bedömningar av varje ärendes prioriteringsbehov och trivs med att ta ett stort eget ansvar. På Miele kommer du att arbeta i affärssystemet SAP samt i MS Office. Miele har sitt kontor i Solna där du har nära till kollektivtrafik och tjänsten är på heltid med fasta arbetstider mån-fred 8:15-16:30.


Kvalifikationer
Följande bakgrund ser vi som lämplig för tjänsten:

* Tidigare erfarenhet av en liknande roll, där du arbetat mycket med telefon och mail
* Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift
* Du behärskar Officepaketet och har god datorvana
* Tidigare erfarenhet av SAP ses som meriterande

Personligt
Stor vikt kommer läggas vid dina personliga egenskaper. För att passa i rollen på Mieles Contact Center är du som person öppen, prestigelös och trivs att arbeta i team. Du är ansvarsfull, serviceinriktad och bidrar med en positiv stämning och har gärna ett tekniskt intresse. Vidare trivs du att arbeta i ett högt tempo och är flexibel inför olika arbetsuppgifter.

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök då tjänsten redan idag, urval sker löpande!

Anställningstyp/arbetstider
Heltid - arbetstid kl.8.15-16.30
Startdatum - juni
Ett långsiktigt konsultuppdrag via Placera Personal med goda möjligheter till förlängning alt. övertag direkt till kund

Nyckelord: kundservice, kundtjänst, kundsupport

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Heltid - arbetstid kl.8.15-16.30 Start omgående - juni Långsiktigt konsultuppdrag via Placera Personal med goda möjligheter till förlängning alt. övertag direkt till kund

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Charlotte Ekenstam 08-586 22 708

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4789325

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: