Serviceinriktad och operativ teamledare till Hermods Studerandes

Hermods / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Studerandeservice är ett affärsstöd för Hermods olika verksamheter, och utgör således en central del av Hermods. Här finns Hermods Kundtjänst, Support och SFI-central administration. Vi är ca 15 personer, som eftersträvar hög tillgänglighet och lösningsfokus för att erbjuda god service till elever/studerande/deltagare och kunder samt interna och externa parter.

Vi genomför för närvarande en organisationsförändring där enheten kommer att delas upp i två team, med en teamledare för respektive team. Vi söker alltså två stycken teamledare. Det ena teamet kommer att ta hand om presumtiva elever, externa kontakter och utgöra ingång för befintliga elever. Det andra teamet kommer att ge stöd åt kommunkunder och för Hermods olika verksamheter samt hantera elevfrågor som kräver mer utredning. Teamledarna kommer även att utföra det operativa arbete som tillhör teamets ansvarsområden.

Vi gör denna förändring utifrån att vi vill få större fokus, tydlighet och större effektivitet i vårt uppdrag gentemot elever/kunder och intern personal. Vi har ett pågående förbättringsarbete kring arbetssätt, rutiner, information och ökad teamkänsla. Utmärkt kundbemötande är centralt för oss, detta gäller för såväl externa som interna kontakter.



Din utmaning

Vill du utveckla deltagare och elever tillsammans med oss på Hermods? Vill du bidra till en förstklassig Studerandeservice med elever, deltagare och kunder i fokus? Hermods erbjuder dig goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll, bidra till att hjälpa elever/deltagare och driva verksamheten framåt. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?

Dina arbetsuppgifter som Teamledare

• Dina arbetsuppgifter innebär bland annat: Det dagliga operativa ansvaret för leveransen för ditt team, ha uppföljning så att målen för teamet säkerställs, styra om resurser, ge stöd till det andra teamet, hålla ihop introduktionen för nyanställda vid behov, ta fram statistik och underlag, säkerställa informationsflöden och nödvändiga kontaktytor samt leda möten. Tjänsten innebär nära kontakt och samarbete med övriga enheter i företaget.
• Som ny Teamledare för ett av teamen får du en möjlighet att vara med och forma denna roll och funktion tillsammans med Chef och enheten.
• Teamledare arbetar tillsammans med Chef med det löpande systematiska kvalitetsarbetet.

Dina arbetsuppgifter för det operativa arbetet på enheten

• Teamledaren är en del av teamet och utför även det operativa arbete som tillhör teamets ansvarsområden.
• Som medarbetare på Studerandeservice besvarar du frågor från presumtiva elever, och hjälper befintliga studerande med studerandeadministration. Självklart med god service och gott kundbemötande via telefon, chat och mejl.
• Exempel på arbetsuppgifter kan vara att besvara elevfrågor, besvara intresseanmälningar, utföra studerandeadministration, hjälpa elever med lätt teknisk support i lärplattformen Novo eller andra system, betygs- och diplomhantering, hänvisningar (växelfunktion), kundkontakt.



Publiceringsdatum
2018-05-21

Profil
Du är positiv, strukturerad, proaktiv och har lösningsfokus. Du är socialt kompetent och brinner för service. Vidare är du noggrann, uttrycker dig väl i tal och skrift och är pedagogisk i ditt sätt att kommunicera samtidigt som du bibehåller effektivitet. Du organiserar ditt arbete självständigt och stimuleras av förändringar och utveckling.

Du har god erfarenhet från serviceinriktat arbete samt har projektledarerfarenhet eller tidigare erfarenhet från arbetsledning. God samarbetsförmåga samt erfarenhet av beslutsfattande är viktigt. För den ena teamledaren är dessutom kundtjänstvana, eller motsvarande, ett krav. Medan den andra teamledaren ska ha arbetat med studerandeadministration inom vuxenutbildning (gärna interna sökanden här).

Följande erfarenheter är meriterande men ej krav: utdrag av rapporter och analys av KPI:er; arbete via ärendehanteringssystem; arbete via lärplattform; kundservice via mail och chat.



Anställningen

Tjänsten är en tillsvidareanställning i en kombinerad roll på heltid. Vi tillämpar provanställning och kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI. Arbetsplats: Solna Business Park.

Alla som har en hel- eller deltidsanställning på Hermods får tillgång till vår förmånswebb (Benify). Du kan också få oberoende pensionsrådgivning, utnyttja friskvårdsbidrag samt göra brutto- och nettolöneavdrag vid köp av utvalda produkter - allt direkt i förmånswebben. Förmånswebben är dessutom kopplat till ett personalkort som ger dig en mängd rabatter hos stora och välkända varumärken.



Är du intresserad? Välkommen med din ansökan!

Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Skicka därför din ansökan redan idag, dock senast den 4 juni 2018! Sök via länken, vi tar inte emot ansökan via e-post.Meddela gärna vilket team du är intresserad av att leda!

Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta Marie Mether, marie.mether@hermods.se, tf Chef Studerandeservice och Chef Hermods Lärcentrum

Varaktighet, arbetstid
• -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Vasagatan 16
11120 Stockholm

Kontorsadress
Vasagatan 16

Jobbnummer
4155907

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: