Servicehandläggare med kundserviceerfarenhet till enheten Sociala frågor

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm utvecklas och förändras för framtiden. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Drivs du av att hjälpa andra, är serviceinriktad och vill ha trevliga kollegor med hög kompetens? Vi söker en ny kollega till enheten för Sociala frågor som ger stockholmarna information och vägledning om äldreomsorg, funktionshinderfrågor och överförmyndarfrågor.

Kontaktcenter är Stockholms stads kundcenter och en del av Serviceförvaltningen. Vi underlättar för stockholmarna och löser deras frågor snabbt och enkelt. Vi inom Kontaktcenter Stockholm brinner för att ge Stockholmarna god service och ett mycket gott bemötande. Vi är cirka 85 medarbetare inom enheterna Sociala frågor, Skolfrågor och Samhällsbyggnadsfrågor. Vi sitter i nyrenoverade fräscha lokaler vid Globen.

Enheten för sociala frågor har ca 30 servicehandläggare som dagligen vägleder och informerar äldre och deras anhöriga, godemän och huvudmän kring stadens serviceutbud främst via telefon men också mejl.

Som servicehandläggare är du expert på kundservice och att ge stockholmarna korrekt information och vägledning med mycket gott bemötande.

För oss på Kontaktcenter är det viktigt att bidra till att invånare får service med kvalitet och effektivitet. Du har god it-vana och är van vid att söka information via webb och stödsystem samt erfarenhet av ärendehanteringssystem. Inom Kontaktcenter har vi Artvise som ärendehanteringssystem samt Telia Ace som telefonisystem, samt tillgång till stadens verksamhetssystem Wärna, Agresso, Paraplyet och vi är schemalagda i Teleopti.

Vi är måna om att trivsel, god kvalitet och effektivitet går hand i hand. Du och dina kollegor är schemalagda över dagen med tid i telefon eller för att besvara mejl. När du börjar hos oss får du en gedigen introduktion med lärarledda utbildningar och tilldelning av en handledare. Beroende på tidigare utbildning och erfarenhet finns det stora möjligheter att utvecklas och lära sig fler områden inom Kontaktcenters uppdrag och bidra vid verksamhetens ständiga utveckling.

Kontaktcenter arbetar aktivitetsbaserat där vi jobbar både från kontoret och hemifrån.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har

- god aktuell erfarenhet av kundservicearbete via telefon och mejl
- god it-vana och erfarenhet av ärendehanteringssystem och andra stödsystem
- goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Det är meriterande om du har

- erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig kundtjänst, servicedesk eller bank och försäkring
- relevant eftergymnasial utbildning, gärna utbildning som socionom eller jurist

I den här rekryteringen lägger vi även stor vikt vid personlig lämplighet och engagemang för tjänsten.

Som person är du självgående och tar ansvar för ditt arbete. Du är trygg och säker i din egen kompetens. Vi ser att du är serviceinriktad och pedagogisk där du snabbt identifierar invånarens behov styr samtalet till avslut. Du tycker om att hjälpa andra och är mån om att i varje möte visa respekt och ge ett gott bemötande.

Vidare är du strukturerad och har lätt för att prioritera i arbetet, hantera olika svarsgrupper och förstår vikten av punktlighet i en schemalagd verksamhet. Som servicehandläggare behöver du vara flexibel och anpassa dig utifrån vad situationer kräver. Det krävs att du under ett samtal kan växla mellan olika verksamhetssystem eller hantera flera separata frågeställningar, eller att anpassa dig till snabba förändringar i schemaläggningen eller inflöde i köer.

Din ansökan

Just nu pågår ett pilotprojekt i Stockholms stad där vi provar att rekrytera utan att du som kandidat skickar in ditt personliga brev. Detta genomförs på ett antal utvalda rekryteringar. Vid bedömningen av din ansökan för denna roll kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med din ansökan. Vi önskar att du svarar konkret och tydligt på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. För kandidater som går vidare i rekryteringsprocessen kan personprofilstest och färdighetstest komma att användas.

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-01-17

Övrig information
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden. Det handlar framförallt om löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor. Vi har cirka 370 medarbetare och sitter i Globenområdet. Vår värdegrund sammanfattas i ordet KÖRA som står för: Kompetens - Öppenhet - Respekt - Ansvar.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2023/227".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Serviceförvaltningen, Kontaktcenter, Sociala frågor

Kontakt
Susanne Schenström/Enhetschef
0850811599

Jobbnummer
7352368

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: