Servicehandläggare med erfarenhet från socialt arbete till grupp

Järfälla kommun, Servicecenter / Administratörsjobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Järfälla, Sollentuna, Upplands-Bro, Danderyd, Sundbyberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter i Järfälla

Järfälla har norra Stockholms mest spännande geografiska läge och växer snabbt. Vi erbjuder en arbetsplats med stor variation, goda utvecklingsmöjligheter och arbetar efter visionen Järfälla för alla framåt. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på www.jarfalla.se/ledigajobb

Servicecentrets målsättning är att ge bästa möjliga service till Järfällaborna. Vi tar emot telefonsamtal, personliga möten och e-post från invånare, företag och besökare. Alla ärenden registreras i vårt ärendehanteringssystem. Antalet ärenden varierar periodvis, men Servicecenters kvalitetsmål förblir desamma. Därför söker vi just nu en serviceinriktad och noggrann kollega som förstärker svarsgruppen "Stöd och omsorg" under de närmsta månaderna.

Vill du använda din kompetens inom socialt arbete för att jobba brett, lära dig nya kunskapsområden och hjälpa medborgare? Då är vår arbetsplats perfekt för dig.


Publiceringsdatum
2018-11-13

Arbetsuppgifter
Som servicehandläggare i svarsgruppen "Stöd och omsorg" är du ansiktet utåt för hela Socialförvaltningen. Vi jobbar på uppdrag av alla enheter inom både familj- och individomsorgen samt äldre och funktionsnedsättning. Vi fattar inga myndighetsbeslut men vi ger information om vad medborgaren kan förvänta sig i kontakten med socialtjänsten. Allt arbete sker i nära samarbete med dina kollegor i svarsgruppen och på Socialförvaltningen. Du kommer att ge information och service till medborgarna rörande hela socialtjänstens områden. Arbetet innefattar bland annat:

• tidsbokningar inför en nyansökan gällande försörjningsstöd
• orosanmälningar gällande både barn och vuxna
• frågor kring och bokning av samarbetssamtal hos familjerätten
• anmälningar och ansökningar gällande äldre och personer med funktionsnedsättning

Några av oss utreder behov av färdtjänst på uppdrag av landstinget, vilket innefattar bokade möten både på kontoret och på hembesök. Ditt främsta arbetsredskap är telefonen men du kommer även att hantera ärenden via e-post och ibland också via fysiska besök. Tempot är bitvis högt, men fördelen hos oss är att du kan släppa jobbet när du kommer hem.

Vi kan erbjuda dig en härlig arbetsgrupp med bred kompetens och ett utvecklande arbete. Alla anställda på Servicecenter erbjuds friskvårdsbidrag som består av ett fast belopp varje år som kan användas för hälsofrämjande fysisk aktivitet. Vi arbetar även enligt årsarbetstid vilket innebär att vi ska jobba ett visst antal timmar per år, men det varierar mellan olika perioder hur mycket vi arbetar.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• en socionomexamen, eller annan utbildning/ erfarenhet som vi bedömer som likvärdig
• erfarenhet av kvalificerat arbete med sociala och/ eller samhälleliga frågor
• kunskap om hur en kommuns socialförvaltning är uppbyggd, dess struktur och beslutsvägar
• mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• god vana att arbeta med datorer (Office-paketet) och informationssökning
• förmågan att samtidigt som du för ett samtal arbeta i flera IT-baserade verksamhetssystem.

Meriterande:

• erfarenhet av olika telefoni-, ärendehanterings- och verksamhetssystem, till exempel Procapita, Callguide och Raindance
• tidigare erfarenhet av arbete inom kundtjänst
• kunskap i finska och/ eller arabiska.

Personliga egenskaper:

Vi lägger stor vikt vid dina personliga drag! Vi vill att du delar vår ambition om att ständigt utveckla och förbättra. Du har en härlig can-do-inställning och ett stort intresse för service och att hjälpa andra. Du gillar kombinationen av teamwork och enskilt arbete/ ansvar. Noggrannhet är av stor vikt då arbetet innebär mycket dokumentation. Du är nyfiken av din natur och söker aktivt efter kunskap och information för att utveckla både dig själv och verksamheten. Har du ovanstående och ett genuint intresse för att hjälp människor? Då har vi en arbetsplats redo för dig!



ÖVRIGT
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100% Mån till tors mellan kl. 07:50 och kl. 17:00; fredag mellan kl. 07.50 och 15.00. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Snarast möjligt eller efter ök. , upphör: 2019-05-31 .

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-28
Ange följande referens när du ansöker: A828485
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elena Buzakova elena.buzakova@jarfalla.se 085809092
Jannika Hedberg jannika.hedberg@jarfalla.se

Företag
Järfälla kommun, Servicecenter

Adress
Järfälla kommun, Servicecenter
Järfälla
17780 JÄRFÄLLA

Kontorsadress
Vasaplatsen 9-11 JÄRFÄLLA

Jobbnummer
4456311

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Järfälla kommun, Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Järfälla kommun, Servicecenter: