Senior lönekonsult med inriktning mot uppstarter

Matrisen Redovisning och Rådgivning AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Matrisen Redovisning och Rådgivning AB i Stockholm, Uppsala, Gävle, Linköping, Västervik eller i hela Sverige

Matrisen är ett av Sveriges ledande företag inom redovisning, outsourcing, HR- och löneadministration samt ekonomisk rådgivning. Vi har förtroendet från över 3 000 kunder inom Sverige och internationellt. Till ditt förfogande står 230 ytterst kompetenta konsulter - allt från auktoriserade redovisningskonsulter och HR- och lönespecialister till kvalificerade rådgivare inom skatteområdet. Matrisen har kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Lund, Gävle och Västervik.

Matrisen fortsätter att expandera och vi söker nu en senior lönekonsult som vill ingå i vårt uppstartsteam inom affärsområde HR/Lön med placering på Matrisens kontor i Stockholm.

Publiceringsdatum
2015-08-28

Dina arbetsuppgifter
I denna roll ingår du i det konsultteam som ansvarar för uppstart av nya kunduppdrag inom löneoutsourcing. Detta innebär att du är delaktig i hela uppstartsprocessen, från datainsamling och implementering i system till att överlämna till ansvarig lönekonsult. Affärsområde HR/Lön befinner sig just nu i en spännande utvecklingsfas där du som medarbetare i teamet erbjuds möjligheten att påverka och bidra till riktningen framåt. Som löne- och uppstartskonsult hos oss får du stor variation och möjlighet att utvecklas inom området lön.

Vem söker vi?

Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta resa och ser en utmaning i att leverera servicetjänster i form lönehantering till nya kunder med hög kvalitet och god lönsamhet. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom lön. Du har flera års erfarenhet av självständigt arbete med hela löneprocessen. Du har erfarenhet men framförallt intresse av att arbeta med uppsättning av nya kunder. Du har mycket goda kunskaper avseende lagar, regler och avtal samt ett stort systemintresse. Vi ser gärna att du har erfarenhet av systemen FlexLön och HogiaLönPlus. Det är också meriterande om du har arbetat inom konsult- eller outsourcingbranschen och därmed är van vid att arbeta mot flera parallella deadlines.

Dina personliga egenskaper
Som person är du utåtriktad, prestigelös och resultatfokuserad. Du har en mycket god förmåga att strukturera och planera ditt arbete och har lätt för att skapa goda relationer. Vidare är du en positiv person som uppskattar de sociala kontakterna i samarbetet med såväl kunder som kollegor.

Vi erbjuder

Matrisen växer och har flera år i rad fått utmärkelser som både Gasell, Superföretag och, senast som Karriärföretag 2015. Hos oss arbetar du nära företagets kärna med möjlighet att aktivt vara med och påverka tjänster och processer. Korta beslutsvägar, kompetenta och positiva kollegor, en avspänd atmosfär samt fokus på kunden och våra medarbetare är något som kännetecknar Matrisen. Vi arbetar i centralt belägna lokaler på Luntmakargatan i Stockholm.

Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev. Vi kallar löpande till intervjuer varför tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Har du frågor om tjänsten? Välkommen att kontakta Sara Dahlérus, ansvarig inom lön och uppstarter, på sara.dahlerus@matrisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-10-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Matrisen redovisning och rådgivning AB

Adress
Matrisen redovisning och rådgivning AB
Luntmakargatan 49
10422 Stockholm

Kontorsadress
Luntmakargatan 49

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2408579

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Matrisen Redovisning och Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Matrisen Redovisning och Rådgivning AB: