Samordnare till boende med särskild service i Majorna

Göteborgs Räddningsmission / Behandlingsassistentjobb / Ospecificerad arbetsort
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla behandlingsassistentjobb i Ospecificerad arbetsort eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Räddningsmission i Ospecificerad arbetsort

Göteborgs Räddningsmission är en idéburen organisation som bedriver socialt arbete utifrån kristen värdegrund. När vi söker nya medarbetare letar vi efter dig som delar vår vision, att alla människor har rätt till ett värdigt liv. Vår organisation genomsyras av ledord som samverkan, kreativitet, hopp och kvalitet.

Vi har ca 120 medarbetare som arbetar inom en rad olika områden och verksamheter. I våra verksamheter finns också volontärer. Våra huvudmän är 27 kristna församlingar i Göteborg med omnejd. Utöver medarbetare, volontärer och huvudmän har vi även flera starka företagssamarbeten. Tillsammans gör vi skillnad!


Styrmansgatan är ett tryggt och aktivt gruppboende som erbjuder stöd och omsorg för vuxna med psykiska funktionsvariationer som har LSS- eller SoL-beslut. Gruppboendet består av tolv lägenheter och gemensamma utrymmen, och är centralt beläget i Majorna med närhet till affärer, caféer och vacker natur i Slottskogen. Styrmansgatan har ett stort fokus på aktiviteter tillsammans med de boende, och bemannas dygnet runt.

Vi söker nu en samordnare som vill vara med och bidra med sitt engagemang och sin kompetens till vår verksamhet. Utgångspunkten i arbetet på Styrmansgatans boende är att de boende ska ha möjlighet att själva påverka de beslut och insatser som påverkar dem, utefter individens förmåga. Vi vill skapa goda förutsättningar för de boende att utvecklas mot ett så självständigt liv som möjligt. I arbetet på Styrmansgatans gruppboende är vi därför måna om att alltid ha brukaren i fokus och att skapa delaktighet. I arbetet på vårt gruppboende är det viktigt att stödja brukaren inom livets alla områden, och att arbeta pedagogiskt kring gemensamma mål och metoder.
Personalen på Styrmansgatan får regelbunden handledning via Göteborgs Psykoterapi Institut.

I rollen som samordnare kommer du att arbeta i tätt samarbete med verksamhetens chef, MAS och behandlingsassistenter. Dina arbetsuppgifter kommer innefatta allt ifrån omvårdnad, stöd och service utifrån brukarens behov, till schemaläggning, vikarieanskaffning och social dokumentation. I rollen som samordnare har du ett lagstadgat och yrkesmässigt ansvar för fastställda arbetsuppgifter enligt LSS och Sol. Det ingår även att utföra uppgifter enligt delegation inom HSL såsom läkemedelshantering etc, samt att samverka med kommunal hälsovård och sjukvården i såväl öppenvård som slutenvård. En viktig del i din roll är också att samverka med och stötta dina kollegor, ta aktiv del i din egen och gruppens kompetensutveckling samt bidra med dina kunskaper och erfarenheter. I uppdraget ingår även viss daglig arbetsledning.

Vi söker dig som:
• är undersköterska eller sjuksköterska med inriktning psykiatri, alternativt har en 2-årig eftergymnasial utbildning inom området psykiatri/boende.
• har kunskaper kring omfattande psykiatriska funktionsvariationer
• har erfarenhet av att jobba på boende med särskild service
• har erfarenhet av att arbeta med dokumentation
• har erfarenhet av samverkan med sjukvården och socialtjänsten
• har kännedom om Vård- och Stödsamordning

Då rollen innehåller en stor del dokumentation behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska både muntligt och skriftligt, samt vara en van datoranvändare.

Det är meriterande om du har utbildning i ESL (ett självständigt liv) och har kunskaper i lågaffektivt bemötande. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta med schemaläggning och att tillsätta vikarier är även detta meriterande.

Vi vill att du som söker är en trygg person som har förmåga att se lösningar i ditt arbete. Du är bra på att prioritera och att göra kloka avvägningar i de beslut som rör de boendes vardag. Då det är viktigt för oss att våra medarbetare skapar förtroende och ett gott samarbete med målgrupp, kollegor och samverkanspartners (som exempelvis sjukvård och socialtjänst), vill vi att du som söker lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Det är även viktigt att du har förmåga att arbeta strukturerat utifrån rutiner och genomförandeplaner.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vill att du känner dig trygg med vår värdegrund. Har du tidigare arbetat inom idéburen sektor är även detta ett plus.

Arbetstid: Arbetar i huvudsak dagtid. En kväll och en natt sovande jour i veckan ingår i arbetstiden.

Omfattning: 100 %, vikariat på 6 månader.

Tillsättning: Omgående.

Vi följer kollektivavtalet Vård och omsorg.
Vi tillämpar löpande rekrytering, och inför anställning tar vi alltid referenser samt begär utdrag ur belastnings- och misstankeregistret.

För frågor kontakta:
Verksamhetsansvarig:
Annika Ström Öberg
annika.strom-oberg@raddningsmissionen.se

HR
Isabella Windolf
Isabella.windolf@raddningsmissionen.se
031-7121221

Varmt välkolmmen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat

Publiceringsdatum
2018-04-19

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabella Windolf isabella.windolf@raddningsmissionen.se 031-712 12 21
Annika Ström Öberg annika.strom-oberg@raddningsmissionen.se

Företag
Göteborgs Räddningsmission

Adress
Göteborgs Räddningsmission
Nordhemsgatan 12
41327 Göteborg

Kontorsadress
Nordhemsgatan 12

Jobbnummer
4093453

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Räddningsmission

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Räddningsmission: