Samordnare kring bemanningsplanering till vård och omsorgskontor

Norrköpings kommun / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norrköpings kommun i Norrköping, Söderköping, Linköping, Åtvidaberg, Motala eller i hela Sverige

KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 11 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.

VÅR VERKSAMHET

Vård- och omsorgskontoret har över 4000 anställda som ansvarar över att verksamheten drivs, fungerar och utvecklas. Kontoret är indelat i tre verksamhetsområden: verksamhet för personer med funktionsnedsättning (VPF), särskilt boende och ordinärt boende. Under verksamhetsområde VPF är samordnarenheten placerad som består av bemanningsenheten och samordning av administrativt chefsstöd.

Nu söker vi tre samordnare kring bemanningsplanering till bemanningsenheten. Ta chansen att få vara med på den spännande resan att bygga upp en ny funktion inom VPF!

ARBETSBESKRIVNING

Vi har som mål att se till att brukarnas behov ligger till grund för bemanningsprocessen samt skapa en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Vi vill bli ännu bättre på att driva en effektiv verksamhet där både brukarna och medarbetarna mår bra och där ekonomin är välplanerad. Därför inrättar vi nu tre tjänster som bemanningsplanerare hos oss på bemanningsenheten.

I din roll som bemanningsplanerare kommer du att leda verksamheten rätt i bemanningsprocessen. Du ska leda och stödja cheferna i bemanningsfrågor såsom effektiv resursplanering, säkerställa uppföljning och förbättra samplanering över hela VPF. Du kommer att stötta cheferna med att driva och följa upp den övergripande bemanningsprocessen för att kvalitetssäkra fördelningen av medel och för att få en så effektiv bemanning som möjligt. En viktig del blir att stötta cheferna praktiskt i schemaläggningsarbetet. I din roll ingår att informera, coacha och utbilda ansvariga i verksamheten i nya system och rutiner som implementeras i verksamheten.

Eftersom tjänsterna är nya kommer du själv kunna vara med och påverka innehållet i tjänsten utifrån dina erfarenheter och kunskaper. I vår verksamhet arbetar vi kontinuerligt med ständiga förbättringar så det finns stora möjligheter att påverka, komma med nya idéer och genomföra förändringar på arbetsplatsen.

DIN PROFIL

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning/YH-utbildning eller liknande. Vi ser det som nödvändigt att du har tidigare erfarenhet av och mycket goda kunskaper i schemaläggning för att snabbt komma in i arbetet. Har du tidigare arbetat som bemanningsplanerare ser vi självklart det som en fördel och har du tidigare erfarenhet av förändringsarbete ser vi det som ett plus. En viss ekonomisk förståelse ser vi som positivt och har du någon ekonomisk utbildning så anser vi det meriterande.

Implementering av bemanningsoptimeringssystemet TimeCare pågår vilket gör att vi värdesätter erfarenhet och kunskaper inom det området. Tidigare erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation ser vi som meriterande. Eftersom du kommer att arbeta med helhetsbilden över bemanningen är det bra om du har lätt för strategiskt tänkande och är bra på att dra egna slutsatser kring hur förändringar påverkar verksamheten.

Som person behöver du ha lätt för att stå inför andra människor och föreläsa, vara social, öppen och tycka om att stötta och coacha andra människor i arbetet. Du levererar med hög kvalité, har ett strukturerat arbetssätt men har också förmågan att vara flexibel vid behov. Problem är till för att lösas och du tar dig an uppgifter självständigt men kan även samarbeta med kollegor och chefer runtomkring dig.

Att du har god svenska i tal och skrift samt grundläggande IT-kunskaper är nödvändigt för att klara av rollen.

MER INFORMATION OCH ANSÖKAN

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid. Vi kommer att tillämpa löpande urval.

Vill du veta mer om tjänsten kontaktar du Gunn Bergenbrant Ekman telnr: 011-15 39 88, mejl: gunn.bergenbrantekman@norrkoping.se eller rekryteringsspecialist Petra Myrinder telnr: 011-15 31 37, mejl: petra.myrinder@norrkoping.se.

Din ansökan vill vi ha senast .

Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.

Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.

När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-02-05

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Norrköpings kommun

Adress
Norrköpings kommun
601 81 Norrköping
60181 Norrköping

Kontorsadress
601 81 Norrköping

Jobbnummer
3945211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norrköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norrköpings kommun: