Samordnare inom Vård- och Äldreomsorg, Särskilt boende

Stenungsunds kommun, SÄBO / Administratörsjobb / Stenungsund
2019-04-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Samordnare inom Vård- och Äldreomsorg, Särskilt boende" (publicerad 2021-01-19) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stenungsunds kommun, SÄBO i Stenungsund

Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.

Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med ca 26 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.

Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 3 verksamheter; Vård och omsorg, Individ- och familjeomsorg samt Funktionsvariation.

Vård och omsorg ansvarar för äldreomsorgen i Stenungsunds kommun. Hemsjukvården som utförs är lagstyrd och regleras primärt av Socialtjänstlagen (SoL) och Hälso- och sjukvårdslagen (HsL).

Med människan i fokus verkställs insatser till personer som har behov av hjälp och stöd, exempelvis såsom i hemmet, på särskilda boenden, vid tillfälligt behov av korttidsplats samt behov av personlig assistans. Alla instanser i kedjan bidrar till en kvalitativ och säker vård och omsorg för våra omsorgstagare.




Publiceringsdatum
2019-04-04

Arbetsuppgifter
Vårt mål är att skapa Framtidens äldreomsorg för att möta de behov som finns i vår föränderliga omvärld. För oss är vårt arbete ett av samhällets mest betydelsefulla och vi brinner för att utföra det så bra vi bara kan.

För att lyckas med vårt uppdrag söker vi nu samordnare som delar vår entusiasm i att pröva något nytt och har viljan att åstadkomma resultat. Rollen som samordnare innebär att bistå enhetschef med att utveckla och samordna schemaläggning i Time Care Planering för optimal bemanning samt vara ett administrativt stöd.

Vi söker Dig som stimuleras av att arbeta i ständig förbättring. Du har viljan att växa, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du behöver en förståelse för verksamheten och förmågan till ett helhetsperspektiv. Vidare behöver du ha ett metodiskt och strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer.

Då det är nyupprättade tjänster kan arbetsuppgifter komma att förändras efter hand.


Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har god kunskap om arbete inom äldreomsorgen. Meriterande är att du har en KY utbildning eller annan likvärdig utbildning med inriktning mot t.ex. administration, personal/beteendevetare.

Erfarenhet av att arbeta med schema i Time Care Planering och känner dig trygg med statistik och ekonomifrågor.

God kunskap i ATL och Officepaketet.

God förmåga att samarbeta och kommunicera.

Förmåga att ta ansvar för dina arbetsuppgifter och kan arbeta självständigt.

Lätt för att anpassa dig till olika/ändrade förhållanden och kan hantera stressade situationer.

En positiv attityd till arbetet och handlar i enlighet med fattade beslut.

Förmågan att formulera dig väl i tal och skrift.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som samordnare. Likaså om du har arbetat i systemen Personec, Procapita/Life Care, Agresso, Winst och TimeCare.

Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts om erforderliga beslut tas. Provanställning på 6 månader kan komma att tillämpas.

Intervjuer och tillsättning sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan annonstidens slut.

Välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss vänligen, men bestämt, kontakt med försäljare av rekryteringstjänster, i denna annonsering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid / deltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-29
Ange följande referens när du ansöker: A866370
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ann Brattberg 0303-732711

Företag
Stenungsunds kommun, SÄBO

Adress
Stenungsunds kommun, SÄBO
Strandvägen 15
44482 Stenungsund

Kontorsadress
Strandvägen 15 Stenungsund

Jobbnummer
4711245

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stenungsunds kommun, SÄBO

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stenungsunds kommun, SÄBO: