Säljare (ca 20tim/v) - Reima, Mall of Scandinavia

Retail Knowledge Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Retail Knowledge Sweden AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Retail Knowledge är ett bemanning- och rekryteringsföretag som fokuserar på tjänster inom servicebranschen. Vi har, sedan starten 2002, hjälpt hundratals serviceföretag i Norden. Med vårt huvudkontor i Stockholm är vi en av de största aktörerna i vår bransch. Vårt främsta uppdrag är att öka lönsamheten för våra kundföretag samt att förbättra och effektivisera bemanningen. Retail Knowledge är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Säljare till Reima, Mall of Scandinavia ca 20h/vecka

Publiceringsdatum
2019-03-27

Om tjänsten
Till vår svenska flagship store i Mall of Scandinavia söker vi nu en ny kollega till vårt säljorienterade team. Rollen är som Säljare där du kommer att vara Reimas ansikte utåt, i mötet med kunder och besökare. Anställningen är på ca 20 h /vecka. Tjänsten inleds med en provanställning om sex mån. Arbetet sker främst på kvällar och helger. Start enligt ÖK. Lön enligt kollektivavtal.

Ansvarsområden
Som säljare ansvarar du för att inspirera och leda våra kunder genom hela säljprocessen, med ambitionen att ge dem en köpupplevelse i världsklass. Du skall tillsammans med dina kollegor arbeta för att butiken uppnår uppsatta mål vad gäller försäljning och service. I rollen som säljare hos Reima ansvarar du för att:

• Skapa en shoppingupplevelse i världsklass tillsammans med övriga teamet genom dina sociala färdigheter
• Följa upp och rapportera kring din försäljning enligt uppsatta mål, budget, och aktiviteter
• Bidra till att utveckla kundupplevelsen i butiken, tillsammans med butikschefen
• Efterleva diverse öppning/stängningsrutiner inkl. följa andra butiksrutiner som Reima upprättat
• Hålla dig ajour med sortiment, produktkunskap, och VM-koncept genom egna initiativ och dialog med Butikschefen
• Bidra till att utveckla och förbättra butikens operativa processer med syfte att förstärka kundupplevelsen

Dina arbetsuppgifter
I praktiken innebär rollen som Säljare att bedriva aktivt försäljningsarbete -framför disken, dvs tillsammans med kunden på golvet. Arbetet innebär bla. att du erbjuder personlig service och försäljning gentemot varje besökare - med syfte att skapa långsiktiga kundrelationer. Rollen innebär vidare att:

• Rapportera till Butikschefen i det dagliga arbetet
• Arbeta fokuserat mot att uppnå din personliga, samt butikens budget
• Arbeta mot att uppfylla egna mål/nyckeltal, samt butikens
• Bidra till att ständigt utveckla kundernas köpupplevelse genom dina utmärkta sociala färdigheter
• Arbeta aktivt tillsammans med assisterande butikschef för att säkerställa bra varuflöde & påfyllnad
• Agera Ambassadör för vårt varumärke och inspirera både kollegor och besökare
• Agera 1:a Säljare på helg och inspirera/leda övrig personal att nå uppsatta resultat
• Självständigt öppna/stänga butiken enligt uppsatta riktlinjer, samt följa övriga processer/policys
• Membership Acquisition ansvarig

Kvalifikationer
Vi tror att du som söker har en utpräglad säljådra med vilja att ta dig an nya utmaningar, och trivs som fisken i vattnet att mätas och tävla mot andra i dem resultatet som du presterar. På sikt vill du förmodligen utvecklas till en fullfjädrad säljledare eftersom att ditt största fokus och trivselområde är just den resultatorienterade delen av vår verksamhet. För att kvalificera dig för rollen som säljare önskar vi vidare att du har:

• Dokumenterad erfarenhet av personlig försäljning och tidigare mätbara resultat/prestationer
• Gymnasial utbildning (gärna inom sälj/Handels)
• Talar svenska och engelska helt obehindrat i tal och skrift, ytterligare ett språk som tyska, franska, eller ryska är meriterande pga stort antal besökande turister året om.
• Är resultatorienterad, drivande, och påvisar mycket goda kunskaper i det sociala samspelet
• Kulturell kompetens är meriterande då många av våra kunder är besökande turister
• Starka sociala färdigheter, i en gruppkonstellation är du förmodligen den drivande parten som inspirerar och delar med dig av energi övriga. Du får ofta höra att sprider mycket glädje omkring dig

Kontaktuppgifter
Vid frågor vänligen kontakta ansvarig rekryterande chef: daniel.paulus@reima.com . Samtal till butik samt kontakt från rekryteringsföretag undanbedes. Välkommen in med din ansökan!


Om företaget
Reima har skapat barnkläder med hög kvalitet och funktion sedan 1944 - för alla väder! Vi representerar ärlig, uttänkt, och aktuell design som alltid bygger på hög funktionalitet. Reima har sedan 2015 en egenägd butik i Mall of Scandinavia - där vi dagligen tar hand om våra kunder på bästa möjliga sätt genom vår expertis om kläder för alla väder. Vi har plaggen av hög kvalitet - från nyfödd upp till storlek 164. Kundens behov av hållbara kläder i hög kvalitet är det som driver oss till att ständigt utveckla våra produkter. Välkommen att besöka oss på butiken i Mall of Scandinavia alla dagar 10-21, alternativt på www.reima.com/se där vi har öppet dygnet runt!

Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik

Företag
Retail Knowledge Sweden AB

Adress
Retail Knowledge Sweden AB
Nybrogatan 7
11434 Stockholm

Kontorsadress
Nybrogatan 7

Jobbnummer
4695359

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Retail Knowledge Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Retail Knowledge Sweden AB: