Säljare av Digitaliseringstjänster till Symetri - Bravura - Säljarjobb i Stockholm
Säljare av Digitaliseringstjänster till Symetri
Bravura / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Lidingö
Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm

Om Bravura:

Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.

Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.


Publiceringsdatum
2018-06-12

Företaget
Symetri erbjuder sina kunder digitala tekniklösningar för att hjälpa dem växa och maximera avkastningen på deras mjukvaruinvesteringar.

Symetri strävar efter att vara en leverantör som med kompetenta resurser bedriver ett systematiskt arbete för att uppnå ständiga förbättringar med metodfrågor i centrum. Allt detta för att stödja företag att arbeta smartare i enlighet med de LEAN processer som idag genomsyrar marknaden.

Med mer än 300 medarbetare, en omsättning på cirka 700 miljoner SEK och mer än 100 000 användare i norra Europa erbjuder Symetri sina kunder effektiv vägledning i allt från 3Dmodellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management) och BIM (Building Information Modelling). . Idag är Symetri marknadsledande i Nordeuropa, inom dessa områden, för den tillverkande industrin och byggindustrin. Företaget grundades i Borlänge, ägs till 100% av Addnode Group och har idag kontor i alla nordiska länder samt i Storbritannien.
Inom affärsområdet FM utvecklas framtidens affärssystem för fastighetsförvaltning och facility management (FM) så att fastighetsägare kan arbeta mer effektivt i sina processer. För att kunna göra det krävs insamling och digitalisering av t.ex. ritningar, modeller och övrig dokumentation hos dessa företag. Vi söker därav en säljare som fokuserat och tillsammans med erfarna verksamhetskonsulter och marknadens bästa systemstöd kan skapa tjänsteaffärer med långa kundrelationer.


Dina arbetsuppgifter
Arbetet som säljare av digitaliseringstjänster innebär försäljning till och förvaltning av såväl nya som befintliga kunder. Genom konsultativ försäljning erbjuder du kunder Symetris tjänsteutbud inom Facility Management. Du arbetar med både korta och långa säljcykler och lägger ungefär lika mycket tid på befintliga kunder som nykundsbearbetning. Rollen innebär traditionellt säljarbete med kundkontakt, säljpresentationer samt offertskrivning, tecknande av avtal och uppföljning.

En stor del av arbetet sker via telefon och mail. Kundbesök är också en viktig del i arbetet och målet är att utföra ungefär 3-4 kundbesök per vecka. Som Account Manager deltar du dessutom i marknadsaktiviteter i form av mässor och kundevenemang. Initialt kommer dessa vara inom Sverige men kan också äga rum i Norden eller England. Du har kunder runt om i hela Sverige och därför förekommer dagsresor där omfattningen beror på vilket kontor du utgår ifrån. Vi ser helst att du utgår ifrån Stockholm där de flesta kunderna finns men även andra orter där Symetri har kontor kan fungera. Utgår du från Stockholm kommer resorna uppgå till 1-2 per vecka och utgår du från annan ort kan det röra sig om 3 resdagar per vecka.


Kvalifikationer
* Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
* Minst 5 års erfarenhet av arbete inom konstruktion, fastighets- eller byggbranschen
* Förståelse för byggprocessen, ritningar och fastighetsbranschen
* Tekniskt intresse och grundkunskaper inom teknikområdet

Meriterande:

* Erfarenhet från försäljning inom området
* Eftergymnasial utbildning inom relevant område
* Erfarenhet eller kunskap inom CAD, design och/eller fastighetsförvaltning.

För att trivas i rollen är du en person som tycker om att möta och samarbeta med andra. Du delar gärna med dig av din kunskap och tycker om att jobba efter uppsatta mål. Vidare är du affärsmässig, förtroendeingivande och uthållig. Du tycker om att kommunicera med andra och har ett strukturerat arbetssätt. Därtill strävar du efter att hitta den bästa och mest långsiktiga lösningen för kunden.

Övrig information:

Start: oktober eller enligt överenskommelse Plats: Flexibelt. Mälardalen - Gärna Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Kontakt: Bravura, info@bravura.se, tel. 08-40024050

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Försäljning, bygg, fastighetsförvaltning, teknik, industri, CAD, säljare, försäljare, Account Manager, sälj, sales

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Hammar caroline.hammar@bravura.se 08-40024050

Företag
Bravura

Adress
Bravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180

Kontorsadress
Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm

Jobbnummer
4199597

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura: