Releasy söker Rådgivare till Ellevios kundtjänst

Releasy Customer Management AB / Kundservicejobb / Borlänge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Borlänge, Falun, Gagnef, Säter, Leksand eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Releasy Customer Management AB i Borlänge, Malung-Sälen, Gävle, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Vill du arbeta för ett av Sveriges ledande elnätsföretag i en roll där du får möjlighet att utvecklas? Tycker du att samhällsutveckling och klimatfrågor är spännande områden? Brinner du dessutom för kundservice och är en naturlig problemlösare? Då har vi det perfekta jobbet för dig!

Häng med på Releasys spännande tillväxtresa! Just nu söker vi Kundservicemedarbetare till vårt kontor i Borlänge.

Vi söker dig som vill ha nya utmaningar och göra karriär hos oss på Releasy - ett av Sveriges ledande företag inom outsourcad kundservice.
Du behöver ingen tidigare erfarenhet - om du har viljan ger vi dig utbildningen och coachningen du behöver för att utvecklas. Via vår Karriärtrappa får du möjlighet att avancera och klättra i rollen som Kundservicemedarbetare.

Snabbfakta

Roll: Kundservicemedarbetare
Arbetsort: Borlänge
Omfattning: 75-100%
Lön: Enligt kollektivavtal
Startdatum: 24 april
Arbetstider: Dagtid vardagar, arbete på kvällar och helger kan förekomma vid behov.

Övrigt: Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning

Vi erbjuder dig

Bra förmåner: Friskvårdsbidrag, Förmåner kopplade till Karriärtrappan

Stark gemenskap: Bra stämning, Hög teamkänsla, Positiv företagskultur

Trygghet i form av: Stöttande och coachande ledare, Kollektivavtal, Tydliga förväntningar

Utvecklande karriär: Bli expert inom kundservice, Tydliga mål, utvecklingsmöjligheter

Om rollen & arbetsuppgifter

I rollen som Rådgivare på Ellevios kundservice erbjuds du en unik chans att arbeta för ett väletablerat företag i en varierande roll med goda utvecklingsmöjligheter. Ellevios Rådgivare hjälper kunderna med allt från enklare ärenden till mer avancerad rådgivning.

Primärt kommer du att hantera olika kundärenden via telefon och mejl, vi är i en spännande utvecklingsfas där vi längre fram även kommer hantera kunder via andra kanaler. Du behöver vara lyhörd för kundens behov och aktivt arbeta för att ge bästa tänkbara service till varje kund. Du hanterar inkommande ärenden effektivt och metodiskt för att ge kunden snabbast tänkbara hjälp och service. Du arbetar aktivt med att ge professionell och snabb service där du alltid ger det lilla extra i kundbemötandet och vill leverera en kundupplevelse i världsklass!

Rollen kräver god datorvana och att du har lätt för att lära dig nya system. Om du har tidigare erfarenhet från ett serviceyrke är det meriterande. Har du dessutom studerat ellära eller på annat sätt har erfarenhet av tekniska installationer är det en fördel, men inget krav.

Vi söker dig som är

• Ansvarsfull, pålitlig och har en hög arbetsmoral.


• Driven, självgående och tycker om att arbeta mot uppsatta mål.


• Intresserad av serviceyrket och har teknikintresse.


• Kommunikativ och kan kommunicera på ett professionellt sätt, i tal och skrift på både svenska och engelska.


• Lösningsorienterad, positiv och en naturlig problemlösare.


• Snabblärd, stresstålig och trivs i en i föränderlig miljö med högt tempo.


• Ödmjuk och mån om att ge varje kund bästa upplevelse och service.

Är du den vi söker? Skicka in din ansökan redan idag! Ansökningar hanteras löpande vilket innebär att rollen kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Observera att du kommer att genomgå en bakgrundskontroll som en del i urvalsprocessen. Det gör vi för att undanröja eventuella frågetecken gällande framtida arbetsprestation. Det kan vara regelverk som styr kundernas verksamhet, men främst handlar det om att vi ska känna oss trygga med dig som medarbetare. Bakgrundskontrollen görs med hjälp av ditt fullständiga personnummer.

Vid frågor kring tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryterare: christina.boge@releasy.se eller sofia.olsson@releasy.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-03-14

Om företaget
Releasy Customer Management är en outsourcingpartner inom kundservice till flertalet uppdragsgivare inom branscher som telekom, media, e-handel, resor och offentlig verksamhet. Releasy tar hand om sina uppdragsgivares kundservice och försäljning i alla kanaler, exempelvis sociala medier, chatt, mail och telefon. Releasy är under kraftig expansion och har 1500 anställda fördelat på sex verksamhetsorter; Borlänge, Linköping, Borås, Stockholm, Barcelona och Karlskoga.

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Releasy Customer Management AB (org.nr 556754-2633)

Arbetsplats
Releasy

Jobbnummer
7546584

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Releasy Customer Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Releasy Customer Management AB: