Reklamationshandläggare / Kundtjänst / Service / Expert Agent ti

Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2020-01-29

Företaget
Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 19 500 anställda. Företaget har sedan starten byggt sin marknadsposition på att ligga främst inom kvalitet och teknik. "Immer Besser", fritt översatt "Alltid bättre", speglar de kärnvärden som Miele har haft ända sedan företaget grundades: Att ständigt sträva efter att åstadkomma något bättre. Miele AB är koncernens dotterbolag i Sverige med ca 115 medarbetare.


Dina arbetsuppgifter
Som Reklamationshandläggare på Mieles Contact Center har du ett brett och varierat ansvarsområde där du hanterar eskalerade ärenden. I rollen ansvarar du enskilt för att hitta rätt lösning till kunden i enlighet med Mieles riktlinjer. Ett vanligt ärende kan vara att kund inte är nöjd med produkten, att den inte lever upp till förväntningarna eller att kund inte fått sin vara. Du har ett nära samarbete med dina kollegor där ni stöttar varandra i att analysera kunds ärenden samt att hitta och identifiera problem. Vidare föreslår du förbättringsåtgärder, effektivisering av flöden samt arbetar proaktivt för att underlätta arbetet med reklamationer baserat på kunders feedback.

Rollen passar dig som tycker om och kan göra självständiga bedömningar av varje ärendes prioriteringsbehov samt gillar administrativt ansvar. Du går regelbundna utbildningar för att hålla dina kunskaper uppdaterade till Mieles standard. Vidare arbetar du nära en kollega på avdelningen för att på bästa sätt lösa dina kunders ärenden.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasial utbildning
• Minst 2 års erfarenhet av en liknande roll där du arbetat med reklamationer
• Stort tekniskt intresse för vitvaror
• Meriterande med tidigare erfarenhet av SAP, med fördel SAP CRM
• Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska

Som person tror vi att du har ett intresse för och förmåga att lösa och hantera komplicerade kundärenden som inkommer. Du kan ta egna initiativ och har förmågan att ta egna beslut i olika prioriteringsärenden. Tydlig kommunikation mot kund och övriga i organisationen faller dig naturligt, likväl att hålla en tydlig struktur i ditt arbete med ordning och reda. Som person är du analytiskt lagd och kan snabbt skapa en förståelse för problem och se eventuella fel. Slutligen är du en teamspelare som ställer upp för teamet och ser till att Miele håller sina höga servicenivåer.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: reklamationshandläggare, reklamation, Expert Agent, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare, service, handläggare, handläggning, kundsupport, koordinator, kundkoordinator, telefon, administration, heltid, Stockholm, omgående, Miele

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
5067732

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: