Registrator till Rättsavdelningen med placering i Linköping

Polismyndigheten / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Linköping, Motala, Norrköping, Karlsborg, Katrineholm eller i hela Sverige

Registrators arbetsuppgifter regleras i Polismyndighetens interna föreskrifter och allmänna råd om postbehandling och diarieföring samt i Rättsavdelningens riktlinjer för registratorer.

Som registrator kommer du att:
• bevaka och hantera informationsflöde till och från myndigheten (papperspost, e-post, fax, telefon, m.m.)
• ansvara för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring
• bedöma och hantera allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser
• hantera värdepost, inkomna anbud samt hemligt diarium
• göra sekretessbedömningar och lämna ut allmänna handlingar
• tillsammans med övriga medarbetare ständigt förbättra kvalité på era arbetsuppgifter
• informerar och utbildar medarbetare i diarieföring av allmänna handlingar
• i övrigt förekommande arbetsuppgifter inom informationsförvaltningen

Tjänsteresor kan förekomma.

Publiceringsdatum
2018-01-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieexamen
• goda kunskaper i Officepaketet
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:
• eftergymnasial utbildning inom området dokumenthantering
• erfarenhet av registratorsarbete och administration i offentlig förvaltning
• erfarenhet av digital dokument- och ärendehantering
• erfarenhet av att arbeta med ärendeprocesser
• goda kunskaper om de bestämmelser som reglerar verksamhetsområdet såsom Offentlighets- och sekretesslagen, Tryckfrihetsförordningen, Förvaltningslagen och Arkivlagen
• andra språkkunskaper utöver svenska och engelska

PERSONLIGA EGENSKAPER
Rollen som registrator ställer krav på att du är strukturerad, noggrann och ordningsam. Du trivs med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Vidare ser vi att du är serviceinriktad, omdömesgill och ansvarstagande. Dessutom är du en problemlösare som har lätt för att ta egna initiativ. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Allt ifrån att ge rättslig styrning och stöd till hela Polismyndigheten, handlägga skadestånds- och förvaltningsärenden, ansvara för Polismyndighetens författningssamling och andra styrdokument till att samordna ärenden om utlämnade av allmänna handlingar och ansvara för personuppgiftsbehandling.

Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.

Rättsenheten i region Öst består av tre förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken ingår registratur- och arkivfunktioner.

Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: Tillsvidare inleds med sex månaders provanställning Arbetsort: Linköping Arbetstid: Flextid Tillträde: Så snart som möjligt. Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-25
Ange följande referens när du ansöker: A013.620/2018

Kontakt
Sandra Petersson 072-236 83 17

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Jobbnummer
3918134

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: