Redovisningskonsult med uppstartsansvar - Bli en del av vårt a+t

Accountor Ekonomi & Rådgivning AB / Redovisningsekonomjobb / Stockholm
2020-01-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Redovisningskonsult med uppstartsansvar - Bli en del av vårt a+t" (publicerad 2020-03-04) ⬅️


Visa alla redovisningsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB i Stockholm, Sundbyberg, Uppsala, Gävle, Örebro eller i hela Sverige

Är du konsulten som trivs i en affärsmässig roll, som sporras av att få utvecklas och samtidigt vill jobba med uppstartsprocessen av nya kunder? Då tror vi att du skulle passa perfekt i vårt redovisningsteam i Stockholm! Vi växer och söker nu en ny härlig kollega.

En roll som passar dig som söker variation, utveckling och en internationell touch.
Att jobba som konsult hos oss innebär att du kommer att arbeta med kunder i olika branscher och storlekar, allt ifrån fåmansägda bolag till börsnoterade koncerner. Dessutom innebär rollen mycket kontakt med internationella bolag vilket gör att rapporter och kommunikation ofta sker på engelska. Variationen i kunderna ger dig därför en bra utvecklingskurva och passar dig som gillar omväxling och vill utvecklas i din yrkesroll. Du kommer självklart att arbeta i moderna IT-system och där många arbetsmoment sker digitalt.

Främsta arbetsuppgifter:
Ansvar för uppstartsprocessen.
Upprättande av månadsbokslut, årsredovisningar och deklarationer.
Avstämningar.
Upprättande av div rapporter.
Budgetarbete.

Kvalité och leverans är viktigt och så även din trivsel och möjlighet att jobba flexibelt.
Våra medarbetare beskriver ofta Accountor som en vänlig, flexibel och hjälpsam arbetsplats och teamet som du kommer att tillhöra har likt övriga en familjär stämning och trevlig atmosfär. Vi tror också på ett arbetssätt där möjligheten till ett balanserat familje- och arbetsliv ses som en självklarhet och där samarbetet mellan dig och din Team Manager Anette därför präglas av tillit och respekt.

Vi stöttar varandra, delar med oss av vår kunskap och har ett prestigelöst arbetsklimat där ingen fråga är för dum att ställas. Därutöver vet vi att det är viktigt att ha kul på jobbet för att kunna leverera det bästa till våra kunder.

Din utveckling och välmående är viktig. Därför erbjuder vi dig även:
Att kostnadsfritt bli auktoriserad SRF redovisningskonsult för att stärka din position på marknaden.
Månadsvisa samtal med din chef för att stötta dig i din utveckling och välmående.
Fredagsfrukost tillsammans med dina härliga kollegor. Kan man få en bättre start på dagen?
Löpande kompetensutveckling i form av den stora digital utbildningsportalen, Accountor Training.

Vem är du?
För att du ska trivas i den här rollen är det viktigt att du känner dig trygg inom ovan beskrivna arbetsuppgifter. Du har minst fyra års erfarenhet av att jobba självständigt med redovisning. Du har en eftergymnasial utbildning och erfarenhet inom bokslutsarbete samt vana av rapporteringsansvar. Du är bekväm med att tala och skriva på svenska och engelska.

Eftersom du kommer att arbeta självständigt i rollen som redovisningskonsult och uppstartsansvarig med flera kunder har du som person en god förmåga att prioritera, driva och planera ditt arbete. Då du kommer att ha ett nära samarbete med kunder och kollegor gillar du att vara kommunikativ. Självklart är du också en prestigelös person som gärna delar med dig av dina kunskaper.

Därutöver tror vi att du värderar en arbetsplats där inkludering, mångfald och vänlighet är en självklarhet och där vi stöttar varandra i utmaningar och lyfter varandra i framgång.

Om Accountor
Accountor ingår i en internationell koncern och är en av norra Europas största fullservicebyråer inom ekonomi, lön och HR. I Sverige är vi ca 300 anställda på åtta orter med det gemensamma målet att hjälpa våra kunder att dra nytta av den moderna, digitala tekniken för sin redovisning, lönehantering och HR. Vi vill hjälpa våra kunder att bli bättre och nå längre än sina konkurrenter. Men Accountor är mer än bara siffror - vi engagerar oss i människor och bryr oss om varandra och arbetar aktivt för att skapa en attraktiv arbetsplats. Vi erbjuder friskvårdsbidrag har självklart kollektivavtal vilket medför tjänstepension. Vi tillämpar sex månaders provanställning.

Publiceringsdatum
2020-01-20

Så ansöker du
Låter det här intressant? Så kul! Vi ser fram emot att ta emot din ansökan. Vi intervjuar löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga brev redan idag. Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Jessica Petersson, jessica.petersson@accountor.se.

Mer nyfiken?
Läs mer på vår Karriärsida (https://www.accountor.com/sv/sweden/karriarberattelse) om hur Pauls vardag som redovisningskonsult ser ut hos oss och vad han uppskattar mest med Accountor.

Du kan även lära känna oss via Linkedin, Facebook och Instagram.

Caring is sharing - Dela gärna annonsen om du känner personer som skulle kunna vara nyfikna på oss. Tack!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB
Sankt Eriksgatan 113 2TR
11343 Stockholm

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Accountor Ekonomi & Rådgivning AB (org.nr 556583-7803), https://www.accountor.com/sv/sweden
Sankt Eriksgatan 113 2TR (visa karta)
113 43  STOCKHOLM

Arbetsplats
Stockholm

Jobbnummer
5049603

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Accountor Ekonomi & Rådgivning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Accountor Ekonomi & Rådgivning AB: