Property Coordinator - Volvo Group Real Estate - Göteborg

Volvo Business Services AB / Fastighetsskötarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla fastighetsskötarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvo Business Services AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

Är du en strukturerad, ansvarstagande och en kreativ person som gillar ordning och reda? Ser du god service som en självklarhet? Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!

Publiceringsdatum
2021-10-06

Om företaget
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärken som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus, Sunwin Bus och Volvo Penta.

Volvo Group Real Estate är Volvokoncernens fastighetsbolag med fokus på att optimera värdet på Volvokoncernens fastigheter och bidra till koncernens tillväxt. Vi har mandat att förvalta och även utföra alla fastighetsprojekt i Sverige och globalt. Verksamheten inkluderar både fastighetsunderhåll och arbetsplatsservice.

Detta är dina nya kollegor
Volvo Group Real Estate är indelad i divisioner och funktioner där Division Gothenburg & Campus Lundby är en av dessa. Divisionen driver, utvecklar och ansvarar för fastighetsbeståndet i Göteborg samt leder utvecklingen av Campus Lundby. Inom divsionen finns kollegor som arbetar med fastighetsförvaltning, byggprojektledning, ytoptimering, inhyrda lokaler och flyttar.

Vi söker nu en Property Coordinator som vill vara del av vårt härliga team Lease & Space optimization, som sitter i Lundby. Vi erbjuder en anställning i en spännande och internationell miljö med kollegor från olika delar av världen med ett tydligt gemensamt mål: att skapa en arbetsplats där människor kan växa. Varje dag.

Vad du kommer att fokusera på:
I denna tjänst supporterar du kollegorna med administrativa arbetsuppgifter.
Du säkerställer en god kommunikation med kollegor inom hela Volvogruppen såväl som internt Group Real Estate. I din roll ingår ansvar för att säkerställa kontinuitet, kvalitet, effektivitet och cost kontroll, allt för att bidra till en bra "workplace experience" och ett bibehållet fastighetsvärde över tid. Exempel på arbetsuppgifter är:
Hyresfaktureringar till externa hyresgäster
Faktureringar inom vår finansiella distributionsmodell
Administration gällande fastighetsskatt (deklaration, beslut och redovisning)
Årlig administration angående försäkringar
Rapportering och prognoser av framtida hyresintäkter
Supportera och administrera hyreskontrakt i våra system och säkerställa att data är uppdaterad när ändringar sker
Säkerställa hantering av ordrar och fakturor
Rollen som superuser för olika it-verktyg. Exempelvis EBD, SAP Workflow, Fieldglass m.fl
Aktivt arbeta med förbättring och utveckling av Real Estates leverans
Utföra beställningar av uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor
Säkerställa att tillämpliga direktiv och lagar följs
Finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad, gillar ordning och reda och att ge god service. Du trivs med att arbeta med människor och är självständig, noggrann och med ett gott humör. Du är bra på att kommunicera och återkoppla både internt och ut mot stakeholders. Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. För att vara riktigt framgångsrik i denna position ser vi att du:
har 2-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
gärna har eftergymnasial utbildning
förstår tekniska frågor på en grundläggande nivå
är bra på att skapa och upprätthålla goda relationer med kollegor och kunder
har kunskap av olika fastighet- och ekonomisystem, så som JLL Portfolio, SAP Workflow
beställarerfarenhet i ärendehanteringssystem
har en förmåga att se, föreslå och genomföra förbättringar och effektiviseringar

Vi erbjuder dig:
Du kommer att få möjlighet att arbeta med mycket motiverade och kompetenta medarbetare som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta våra kollegors behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Du kommer också att få möjlighet att utvecklas och växa både professionellt och personligt i en serviceinriktad organisation där lagarbete och öppenhet värderas högt. Vi gillar att lära av varandra och ser gärna att du har ett driv när det gäller kontinuerlig förbättring.

Placeringsort: Göteborg, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat

Nyfiken? Har du några frågor är du välkommen att ringa mig!
Slå oss gärna en signal så kan vi prata mer kring vad vi kan erbjuda dig som del av vårt team, vad rollen innebär och hur vi kan jobba vidare tillsammans. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Pernilla Fenelius Törnvall, Director Lease & Space Optimization, +46 31-323 59 36

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Volvo Business Services AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB (org.nr 556029-5197)
405 08  GÖTEBORG

Arbetsplats
Volvo Group

Jobbnummer
6021243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvo Business Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvo Business Services AB: