Projektadministratör till externfinansieringsenheten i Norrköpin

Operativ verksamhet, Region mitt / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Operativ verksamhet, Region mitt i Norrköping, Örebro, Västerås, Lindesberg, Uppsala eller i hela Sverige

Vi söker nu en projektadministratör till externfinansieringsenheten vid planeringsavdelningen i Norrköping.

Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.

Vad du kan förvänta dig

Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som projektadministratör utgör du ett kvalificerat administrativt stöd till projektledningen i Migrationsverkets EU-finansierade projekt och du är delaktig i projektets genomförande. I dina arbetsuppgifter ingår att ansvara för löpande dokumentation av projektet såsom minnesanteckningar/protokoll, diarieföring och arkivering. Vidare ansvarar du för resebokningar, fakturahantering, tidrapporter samt deltar i planeringen och det praktiska arbetet i samband med seminarier och övriga mötesarrangemang. Du informerar och ger råd till projektledning och projektmedarbetare om administrativa villkor för genomförandet av projekt med EU-finansiering.

Vad vi förväntar oss

Vi förväntar oss att du är en god representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord; tydlighet, empati och mod.

Personliga kompetenser

Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du är strukturerad och planerar, organiserar liksom prioriterar arbetet på ett effektivt sätt för att hålla tidsramar. Vidare är du självgående i ditt arbete och tar ansvar för dina uppgifter och utför dem noggrant utifrån kvalitetsstandarder.

Du samarbetar bra med andra människor och har förmåga att kommunicera på ett lyhört och smidigt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till nya och ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt syn- och förhållningssätt.

Publiceringsdatum
2018-07-10

Kvalifikationer
Här behöver du;

- Lägst gymnasieutbildning eller annan utbildning som bedöms vara lämplig för befattningen.
- Minst 1 års erfarenhet av liknande administrativ roll i projektmiljö där du gett god service mot såväl interna som externa kontakter.
- God kommunikativ förmåga i svenska i både tal och skrift.
- God datorvana och goda färdigheter i MS Office-paketet.

Meriter

- Erfarenhet av administrativt arbete inom projekt med EU-finansiering.
- Erfarenhet av arbete inom offentlig verksamhet.
- Färdighet inom Palasso (PA-system) och/eller Raindance (ekonomisystem)
- Erfarenhet av diarieföring.
- Kunskap om extern finansiering av projekt.

Upplysningar

Anställningsform: visstidsanställning till och med årsskiftet
Arbetstider: kontorsarbetstid
Resor i tjänsten förekommer
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Placering: Norrköping
Tillträde: augusti eller enligt överenskommelse

Vill du veta mer För frågor gällande rekryteringsprocessen eller den aktuella rollen och enheten är du välkommen att kontakta Lisen Götze | lisen.gotze@randstad.se.

Ansökan Välkommen med dina ansökningshandlingar senast den 24 juli 2018. Vi tar emot din ansökan via vårt rekryteringssystem.

OBS! När du registrerar din ansökan kan du komma att få besvara ett antal frågor. Fyll i frågorna så utförligt du kan eftersom ansökningar med uteblivna eller ofullständiga svar inte beaktas i lika stor utsträckning som ansökningar med utförliga svar. Som en del i rekryteringsprocessen kan vi även komma att använda arbetspsykologiska tester och/eller arbetsprover.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Migrationsverket finns för människor som söker skydd i Sverige och för dem som vill arbeta, studera eller bo här. Detta gör vi inom asylrättens och den reglerade invandringens gränser. Vi tar emot ansökningar, prövar dem och fattar beslut om vilka som har rätt att komma hit eller stanna här, och vilka som måste lämna landet. I vårt arbete vägleds vi av våra värdeord mod, empati och tydlighet.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Augusti eller enligt överenskommelse Visstidsanställning till 2018-12-31

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-24
Ange följande referens när du ansöker: 3.3.1-2018-30068
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Lisen Götze 0725521007

Företag
Operativ verksamhet, Region mitt

Adress
Operativ verksamhet, Region mitt
Slottsgatan 82
60222 Norrköping

Kontorsadress
Slottsgatan 82

Jobbnummer
4245133

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Operativ verksamhet, Region mitt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Operativ verksamhet, Region mitt: