Polismyndighetens söker operativ inköpare till Inköpsenheten i M

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Inköpar- och marknadsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Malmö, Helsingborg, Kristianstad, Halmstad, Växjö eller i hela Sverige

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten ansvarar för all anskaffning inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor



Publiceringsdatum
2017-11-24

Arbetsuppgifter
Vi söker inköpare som är med och bidrar till att myndighetens medel används på bästa sätt. I din roll som inköpare på Polismyndighetens Inköpsenhet i Malmö, kommer du utföra inköp av varor och tjänster (exklusive IT-inköp) på uppdrag från landets polisregioner och nationella avdelningar. Du svarar för att myndighetens totala inköpsbehov hanteras och analyseras och bidrar aktivt till att Inköpsenheten har och bibehåller ett välfungerat samarbete med övriga verksamheter. Detta är en relationskapande roll som ställer höga krav på att du har en hög känsla för service, kan arbeta kundorienterad, där du ständigt agerar som stöd och representant av Inköpsenheten gentemot myndighetens övriga verksamheter.

Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• utföra direktupphandlingar
• utföra både regionala och nationella förnyade konkurrensutsättningar
• bidra till att styra inköpen mot gällande avtal
• vägleda, ge stöd och service i frågor om inköp till beställare och övrig verksamhet
• ha kontakt och samarbete med andra stödverksamheter inom polismyndigheten
• registrera och dokumentera allmänna handlingar i vårt elektroniska diarieföringssystem



Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• eftergymnasial utbildning inom exempelvis inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område
• erfarenhet av operativt inköpsarbete
• erfarenhet av att fånga upp inköpsbehov från verksamheten och effektuera dessa till anskaffning
• erfarenhet av förnyad konkurrensutsättning och direktupphandlingar
• god förmåga att utrycka dig väl i både tal och skrift
• goda kunskaper i Microsoft Office

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av inköp, logistik, ekonomi från offentlig verksamhet
• gått kurs/kurser inom inköp
• gått kurs/kurser inom juridisk översikt
• gått kurs/kurser inom avtalsrätt eller affärsjuridisk
• erfarenheter av att arbeta i en kund- och serviceorienterad bransch

Dina personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på att du kan planera och organisera ditt arbete. Det är viktigt att du kan samarbeta och din kommunikativa förmåga är god, samt att du har positiv grundinställning som bidrar till ett bra arbetsklimat.

Därför söker vi dig som är/kan:
• strukturerad och noggrann
• ansvarskännande, prestigelös och lösningsorienterad
• har hög känsla för service och kan arbeta kundorienterad
• arbeta såväl enskilt som i grupp

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet och att personen skall passa in i befintlig arbetsgrupp

ÖVRIGT
Anställningsform: Gäller tillsvidareanställning med provanställning om sex månader & tidsbegränsad anställning (vikariat till december 2018 med möjlighet till förlängningen)
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. 100 Dagtid. Tillsvidareanställning, upphör: 2018-12-31 Med möjlighet till förlängning. 12-18 mån

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-11-27
Ange följande referens när du ansöker: C16277/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Susanna Andersson

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3821557

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: