Polismyndigheten söker växeltelefonister, Malmö, sommarvik. med

Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen / Receptionistjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen i Malmö, Göteborg, Linköping, Örebro, Stockholm eller i hela Sverige

Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Myndigheten är en enrådighetsmyndighet vilket innebär att den leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare och organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli.

Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom ska avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ha ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ha ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.

Nationella operativa avdelningen är också nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en nationell kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Polismyndighetens växel tillhör den nationella kontaktenheten som även har ett processansvar för polisens kontaktcenter samt regionledningscentralerna.

Polismyndighetens telefonväxel ansvarar för samtal via 114 14 och ger service till abonnenter inom rättsväsendet. Enheten består av ca 165 medarbetare. Växeln har öppet dygnet runt och bemannas av telefonister placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning, växeloperatörer, administratörer, utbildningsansvarig och planeringsfunktion.

Tjänsten är en visstidsanställning under 5 månader som är förlagd den 25 april till och med den 25 september. Därefter finns goda chanser till fortsatt anställning.

Publiceringsdatum
2016-03-09

Arbetsuppgifter
Telefonväxelns viktigaste uppgift är att snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten och Polisens externa kunder.

Arbetet innebär ständig kontakt med människor som av någon anledning är i behov av polisens insatser för hjälp och service, vilket innebär att du måste ha stor förmåga att kunna arbeta strukturerat och noga på ett serviceinriktat sätt. Periodvis är arbetsbelastningen hög, varför du ska kunna arbeta under pressade förhållanden och tillfälligt öka arbetstakten utan att eftersätta kravet på en god service och kvalité. Du ska ta emot alla förekommande samtal och medföljande arbetsuppgifter samt självständigt utföra samtalssortering. Du ska ge service till interna och externa kunder och självständigt upprätta kontakter och medverka till upprätthållande av god service och ett gott samarbete. Vidare ska du delta aktivt i gruppens förekommande arbetsuppgifter och medverka till utveckling av verksamheten.

I växeln får du en bred och gedigen kunskap om rättsväsendets organisation. Du kommer att få en instruktörsledd teoretisk och praktisk utbildning under 6 veckor innan du börjar arbeta självständigt". Utbildningen är förlagd under kontorstid

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen
• Mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal
• God datorvana
• Tidigare serviceerfarenhet med kundkontakt

Det är meriterande om du har:
• Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Tidigare erfarenhet av att ha arbetat oregelbundna tider
• Tidigare erfarenhet av polismyndighetens växelsystem, CMG NOW.

Du har god samarbetsförmåga, är serviceinriktad och tycker om att arbeta i ett högt tempo. Vidare är du flexibel, noggrann och strukturerad. Du har en väl utvecklad förmåga att hantera och analysera stora mängder information. Arbetet ställer också krav på hög integritet och förmåga att arbeta självständigt men även i grupp.

• Engagerad och serviceinriktad
• Strukturerad, noggrann och stresstålig
• Förmåga att arbeta självständigt
• Flexibel lagspelare med hög samarbetsförmåga och förmåga till tempoväxling
• Bra på att lyssna och kommunicera både internt och externt med våra kunder och medborgare

Vi ser gärna att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och gott omdöme och högt säkerhetsmedvetande

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.

ÖVRIGT
Tjänsten är en visstidsanställning under 5 månader. Därefter finns goda chanser till fortsatt anställning. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar och planeras utifrån verksamhetens behov och krav. Periodplanerad arbetstid 6 veckor i taget. Vi arbetar i kontorslandskap. Arbetsplatsen är förlagd i Malmö, Toftanäs.

Tester kan komma att användas i urvalsarbetet vilka mäter din förmåga att använda datorer samt förmåga att kommunicera på engelska.

Tester kan komma att användas i urvalsarbetet vilka mäter din förmåga att använda datorer och att formulera dig i tal och skrift samt din förståelse för det engelska språket.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Arbetstiden är förlagd till skiftestjänstgöring, dygnet runt årets alla dagar och planeras utifrån verksamhetens behov och krav. Periodplanerad arbetstid 6 veckor i taget. Sommarjobb / Säsongsanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-28
Ange följande referens när du ansöker: C5231/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Rydberg Andersson, Gruppchef 010-56 186 48
Haris Xhemajli, Gruppchef 010-56 186 15
Maria Dahl, Gruppchef 010-56 141 99
Sara Bülow, HR Konsult sara.bulow@polisen.se

Facklig kontakt
Facklig information lämnas av: Anna Owens, SACO

Företag
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Adress
Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
2716231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Nationella operativa avdelningen: