Polismyndigheten söker operatörer till Polisens Kontaktcenter i

Polismyndigheten, Polisregion Öst / Administratörsjobb / Nässjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nässjö, Eksjö, Aneby, Sävsjö, Jönköping eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst i Nässjö, Eksjö, Jönköping, Värnamo, Mjölby eller i hela Sverige

Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter? Där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Vi söker nu medarbetare som vill arbeta som operatörer vid Polisens kontaktcenter i Nässjö.

Myndigheten består av drygt 28 500 medarbetare. Den nya polismyndigheten består av sju polisregioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. I polisregion Öst ingår polisområdena Östergötland, Södermanland och Jönköping samt flera regionala enheter däribland Polisens kontaktcenter.

Polisens kontaktcenter (PKC) är en central del av Polisens service till medborgarna, med målsättningen att ha utmärkt tillgänglighet, bemötande och kvalitet. Uppdraget är att vara det första steget i en effektiv kvalitetssäkrad brottsutredningsprocess, med fokus på brottsofferbemötande. Kontaktcentret är beläget i Nässjö där ett 80-tal anställda för närvarande arbetar.


Publiceringsdatum
2017-05-12

Arbetsuppgifter
Arbetet innebär att du tar emot och dokumenterar brotts- och förlustanmälningar, ger upplysningar, tar emot tips samt utför slagningar i Polisens register. Arbetet utförs med hjälp av telefoni och It-teknik. Polisens kontaktcenter är idag bemannat alla dagar i veckan mellan 06.45-22.30, vilket innebär att du arbetar oregelbundna tider enligt periodplanering.

PKC har genomgått en omstruktureringsprocess och uppdraget har utökats med ytterligare arbetsuppgifter, såsom t.ex. förhör. Operatören håller målsägande och vittnesförhör, samt förhör i samband med ansökan om kontaktförbud.

Under hösten 2017 kommer ytterligare arbetsuppgifter att handläggas av PKC:s operatörer. Detta kombinerat med de befintliga arbetsuppgifterna gör att om du som söker, och som blir erbjuden en anställning, måste vara beredd på att genomgå ett antal veckors utbildning under din första tid. Utbildningen kan eventuellt komma att ske på annan ort.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• Gymnasiekompetens från 2- eller 3-årigt gymnasium, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• Du ska ha mycket god datorvana, samt kunna dokumentera korrekt och med god hastighet
• God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift
• Goda kunskaper i svenska och engelska språket. Ytterligare språkkunskaper kan vara meriterande.

MERITERANDE
Det ses som meriterande om du har:
• Erfarenhet av tidigare arbete vid PKC eller av arbete i polisiära datasystem
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i t.ex. callcenter eller kundtjänst är också meriterande.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du ska besitta en hög servicekänsla och ha förmåga att skapa goda relationer med både allmänhet och arbetskamrater. Du ska vara flexibel, stresstålig, tycka om utmaningar och ha en god prioriteringsförmåga och kunna hantera arbetstoppar. Utöver det ska du vara ansvarsfull och ha hög känsla för rättssäkerhet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

I urvalsarbetet kommer tester att användas.



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare, HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Schema. Heltid. Periodplanerad arbetstid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-29
Ange följande referens när du ansöker: C13247/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Fredrik Ekvall
Ingela Moberg 073-0533215
Linda Sandfager, ST, Jan Tuvesson, SEKO, Lennart

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Öst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Öst
Box 345
58103 Linköping

Kontorsadress
Brigadgatan 13 58103 Linköping

Jobbnummer
3494548

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Öst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Öst: