Polismyndigheten söker koordinator till Lokalförsörjning, Götebo

Polismyndigheten, Polisregion Väst / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige

Polismyndigheten söker koordinator till Lokalförsörjning, Göteborg

Polismyndigheten
Den nya Polismyndigheten bildades den 1 januari 2015. Polismyndigheten som er-sätter de tidigare 21 fristående polismyndigheterna och rikspolisstyrelsen är en enrådsmyndighet. Det innebär att myndigheten leds av en chef som inför regeringen ensam bär ansvaret för myndighetens verksamhet. Myndigheten består av drygt 29 500 medarbetare. Från den 1 januari 2015 består den nya polismyndighet-en av sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Ekonomiavdelningen
Ekonomiavdelningen är en nationell avdelning inom Polismyndigheten. Den ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, verksamhetsstyrning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet och verksamheten som bedrivs vid ekonomienheterna inom en Polisregion eller en avdelning.

Lokalförsörjning
Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.

Publiceringsdatum
2018-10-15

Dina arbetsuppgifter
I rollen som samordnare ingår bland annat;
• ARS-samordning och utveckling av gruppens användning av systemet
• att sammanställa (främst ekonomiska) underlag från lokalförsörjningsgrupper och lokalförsörjningsråd, samt övriga sammanställningar som avkrävs - NVV, anlägg-nings-id, utbildningsbehov manöverutbildning SBA, regionalt behov av UPS och avbrottsfrikraft, uppsagda lokaler m.m.
• att utforma underlag/presentationer till lokalförsörjningsråd
• att samordna "särskilda satsningar" och vid behov bistå ansvarig förvaltare
• . att bistå förvaltare vid behov, möta kund och identifiera brister/behov
• upprätta, distribuera och förvalta beslut och beslutsliggare
• upprätta informationsblad och uppdatera gruppens hemsida
• att tillsammans med verksamheten upprätta behovsanmälningar
• att vara gruppens kontaktperson avseende periodisk fakturering/automatfakturering och att parametrarna hålls aktuella

Kvalifikationer
KRAV:
• Avslutad och godkänd gymnasiumutbildning
• Arbetslivserfarenhet av diarieföring
• Arbetslivserfarenhet av inköp
• Körkort B
• Mycket god förmåga att kommunicera på svenska och engelska i tal och skrift

MERITER
• Byggnadsteknisk utbildning alt. erfarenhet
• Tidigare erfarenhet av samverkan med externa aktörer
• Erfarenhet av ekonomisk redovisning
• Arbetslivserfarenhet av Polisens administrativa datasystem

PERSONLIGA EGENSKAPER
• Kunna arbeta självständigt
• Kommunikativ och lätt för att skapa nya kontakter
• Flexibel då man kommer att arbeta i många olika miljöer
• Strukturerad och ett gott ordningssinne

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper

Kontaktuppgifter för detta jobb
• Information om uppdraget: Rekryterande chef: Pål Sjölander 010 565 31 25
• Information om rekryteringsprocessen: Klara Thun, ansvarig HR-konsult klara.thun@polisen.se
• Fackliga företrädare för Nationella Avdelningar: SEKO Polisen, ST inom Poli-sen, Polisförbundet och SACO-S nås via polisens växel 114 14

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning (om du inte redan är anställd inom Polismyndigheten)
Arbetstid: Dagtid med flex
Placering: Göteborg
Tillsättning: Enligt överenskommelse
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Hur du ansöker

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 29/10 2018 till jobb.na@polisen.se . Ange diarienummer A514.251/2018 i ärendemeningen och märk ansökan med diarienummer och sökt funktion.

Har du skyddad identitet kontaktar du ansvarig HR-konsult Klara Thun

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av intresseanmälan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning (om du inte redan är anställd inom Polismyndigheten) Arbetstid: Dagtid med flex

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-29

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Väst

Adress
Polismyndigheten, Polisregion Väst
40126 GÖTEBORG

Kontorsadress
Stampgatan 28

Jobbnummer
4402789

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Väst

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Väst: