Polismyndigheten söker en handläggare till Enheten för finansiel

Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm, Solna, Uppsala, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

Fonden för inre säkerhet (ISF)

Polismyndigheten är ansvarig myndighet i Sverige för fonden för inre säkerhet (ISF). ISF är en EU-fond som ger ekonomiskt stöd till aktiviteter som stärker EU:s inre säkerhet. Fonden löper över sju år, 2014-2020 och består av två delar: ISF Gräns och ISF Polis. ISF gräns omfattar gränskontroller och viseringar. ISF Polis handlar om polissamarbete, brottsförebyggande arbete, bekämpning av brott, krishantering och skydd av samhällsviktig verksamhet. Myndigheter och organisationer som är verksamma inom dessa områden kan söka medel för olika projekt. Förvaltningen av fonden hanteras av ett sekretariat på ekonomiavdelningen. Vi söker nu dig som vill arbeta som administrativ handläggare vid sekretariatet för fonden för inre säkerhet.


Publiceringsdatum
2017-06-15

Arbetsuppgifter
I arbetet med fonden utgör du ett administrativt stöd för verksamheten. Du utför arbetsuppgifter som har bäring på olika processer inom fondförvaltningen. Uppgifterna med koppling till projekt som får stöd ur fonden handlar om att administrera ansökningsomgångar, förbereda beslutsunderlag och avtal med stödmottagare samt registrera och kontrollera projektdata i de IT-verktyg som används för fonden. Vidare ingår i arbetsuppgifterna att inhämta och underhålla förbrukningsprognoser, beviljande- och utbetalningsgrad samt förbereda utbetalningsunderlag. Det ingår även arbete med rutiner, guider och fortlöpande förbättringsarbete kring administrationen inom fondsekretariatet.

Uppgifter kan även handla om att vara behjälplig i att ta fram agenda och underlag till både interna och externa möten, föra protokoll vid möten samt praktiska uppgifter kring möten. Dessutom ingår diarieföring av projektärenden och att säkerställa pappersdokumentationen för respektive projekt.

Arbetet innebär kontakter med Polismyndighetens verksamheter och andra aktörer som kan söka och genomföra projekt.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• Gymnasieexamen, gärna med samhällsvetenskaplig/ekonomisk inriktning
• Minst 5 års erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter på en myndighet
• Kunskap och erfarenhet av ekonomiskt uppföljningsarbete
• Erfarenhet av ärendehandläggning i enlighet med förvaltningslagen och vana att arbeta utifrån styrande regelverk.
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• Goda färdigheter i Microsoft Office-paketet (företrädesvis Word och Excel)

Meriterande

Det är meriterande om du har intresse för, och kunskap och erfarenhet av, något eller några av de temaområden som fondens verksamhet omfattar såsom gränskontroll, polissamarbete, brottsförebyggande och brottsbekämpande arbete samt krishantering.

Dina personliga egenskaper
Du har:

• Förmåga att arbeta självständigt
• God samarbets- och kommunikationsförmåga
• Sinne för detaljer
• Vilja att skapa ordning och reda
• Vilja och förmåga att förbättra och utveckla det som ligger inom ditt arbetsområde
• Förmåga att formulera dig väl i tal och skrift

Du är:

• Strukturerad och mycket noggrann
• Lojal och pålitlig med hög integritet och sekretessmedvetenhet
• Positiv med ett glatt humör

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-14
Ange följande referens när du ansöker: C13977/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christina Jansson (t o m 22/6) 010-5632619
Anna Paganus (fr o m 26/6) 010-5630741

Företag
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3559756

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen: