Polismyndigheten söker administratör till receptionen i Umeå

Polismyndigheten, Polisregion Nord / Receptionistjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord i Umeå, Vännäs, Örnsköldsvik, Skellefteå, Lycksele eller i hela Sverige

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings-, Underrättelseenheten samt Regionkansliet som lyder direkt under regionpolischefen.

Receptionen är polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i receptionen är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.

Vi söker nu en administratör till receptionen vid polisen i Umeå.


Publiceringsdatum
2020-01-24

Arbetsuppgifter
Som administratör i receptionen är du Polismyndighetens ansikte utåt. Du kommer att arbeta i direktkontakt med våra besökare via besök, telefon och mejl. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att handlägga passansökningar, ansökningar om nationellt ID-kort samt i receptionen övrigt förekommande arbetsuppgifter. Vidare kan du också komma att vara behjälplig med arbetsuppgifter kopplade till vår receptionsverksamhet såsom handläggning av hittegods, beslag, anmälningsmottagning och delgivning.



Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:

• Avslutad gymnasieutbildning eller kunskaper förvärvade på annat sätt
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl muntligt som skriftligt
• Goda muntliga kunskaper i engelska
• Erfarenhet av servicearbete där du haft många externa direktkontakter i form av personliga möte
• God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Erfarenhet av arbete med service/administration inom myndighet alternativt annan offentlig förvaltning
• Körkort är inget krav men en fördel då kortare resor i tjänsten kan förekomma

En förutsättning för att du ska kunna påbörja anställningen är att du blir godkänd och certifierad i polisens nationella utbildning som sträcker sig över sammanlagt två veckor. Utbildningen kan ske på annan ort.

ÖVRIGT
Anställningen

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Umeå
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör, Region Nord, Västerbotten, Umeå.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 3 Februari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med HR-konsult Helena Jonsson, helena.jonsson@polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Flextid Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C34842/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Nord

Jobbnummer
5058468

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Nord

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Nord: