Planeringssekreterare, sektor arbete, trygghet och omsorg

Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Ale
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Ale, Alingsås, Vårgårda, Lilla Edet, Essunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg i Ale

Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.

I kommunen är vi cirka 2 300 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?


Publiceringsdatum
2019-05-27

Arbetsuppgifter
Är du intresserad av nämnds- och verksamhetsfrågor? Föredrar du variation i ditt arbete, stimuleras av komplexa frågor samt brinner för kommunikation och samverkan? Då kan detta vara tjänsten för dig!

Detta är en spännande och bred roll inom sektorn som innehåller flera olika delar. Bland annat kommer du att samordna stödet till sektorn avseende säkerhetsfrågor såsom SBA-frågor och beställningar av lås-, larm- och passagesystem. I detta arbete kommer du arbeta nära sektorns stödfunktion för lokaler.
I rollen ingår även att ersätta ordinarie nämndsekreterare och registrator samt vara ordinarie sekreterare för det kommunala pensionärsrådet, vilket är ett av sektorns rådgivande organ. Detta arbete innefattar bland annat att samordna och ta fram remissvar, förbereda tjänsteutlåtanden samt vara en spindel i nätet avseende kontakter mellan politik och förvaltning.
Utöver dessa uppdrag ankommer det på rollen att vara behjälplig med utredningar av olika slag; alltifrån att till exempel stötta sektorn i arbetet med utredningar enligt Lex Sarah till att ta sig an andra mer övergripande utredningar för att ge förvaltningen och förtroendevalda ett gott beslutsunderlag i strategiska och operativa frågor. Även andra administrativa uppdrag kan bli aktuella för rollen.

Tjänsten är placerad under enheten för stab och administration som är sektorns centrala stödfunktion. På enheten arbetar andra stödfunktioner som till exempel socialt ansvarig samordnare, medicinskt ansvarig sjuksköterska, nämndsekreterare samt lokalsamordnare/lokalstrateg. Du kommer arbeta i nära samverkan med dina kollegor på enheten samt ha mycket kontakter med sektorledning och chefer i linjeorganisationen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inriktad mot offentlig förvaltning, juridik eller samhällsvetenskap.
Du har god kunskap om lagar och föreskrifter som styr verksamheterna inom sektorn. Du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd verksamhet samt erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete.

Det är viktigt för oss att du:
• kan arbeta självständigt och har förmåga att ta egna initiativ
• är prestigelös och beredd att utföra både enklare och mer kvalificerade arbetsuppgifter med samma engagemang
• är lyhörd, kan arbeta med flera uppdrag samtidigt och kan prioritera på ett ansvarsfullt sätt
• har en mycket hög servicekänsla och är ordningsam, noggrann och strukturerad
• uttrycker dig väl i både tal och skrift, har personlig integritet och har en god förmåga att samarbeta.

Det är även mycket meriterande om du har erfarenhet av något eller några av följande områden:
• Säkerhetsfrågor gällande verksamhet och lokaler i offentlig sektor
• Sekreterarskap och ärendehantering i offentlig sektor
• Kunskap och erfarenhet av relevanta lagar såsom kommunallagen, socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt offentlighet- och sekretesslagen.

ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.

Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.

Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2019-09-02 Enligt överenskommelse. Under ansökningstiden intervjuar vi kandidater löpande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-30
Ange följande referens när du ansöker: A881819
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Leufkens 0303-70 33 65

Företag
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Adress
Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg
Ledetvägen 6
44980 ALAFORS

Kontorsadress
Ledetvägen 6 ALAFORS

Jobbnummer
4812149

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ale kommun, Sektor arbete, trygghet och omsorg: