Planeringsledare strategisk verksamhetsutveckling, Omsorgs- och

Linköpings kommun / Ekonomichefsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Omsorgs- och äldreförvaltningen
Linköpings kommun bygger en ny organisation inom Omsorg- och äldreförvaltningen för att bättre möta dagens och framtidens krav. Vård och omsorg är delar av kommunens kärnverksamhet, där flera viktiga framtidsfrågor finns. Vi erbjuder ett spännande och utvecklande jobb i en verksamhet som står inför många utmaningar och en komplex omvärld som påverkar såväl personal- och verksamhet som patientsäkerhetsarbetet.

Omsorg- och äldreförvaltningen arbetar på uppdrag av omsorgsnämnden, äldrenämnden och kommunstyrelsen. Förvaltningen ansvarar som politiska facknämnder, beställarnämnder/uppdragsnämnder för bland annat äldreomsorg, insatser för personer med funktionsnedsättning, socialpsykiatri, individ- och familjeomsorg samt boende och insatser till ensamkommande barn och ungdomar.

Omsorg- och äldreförvaltningen utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Vi utför ett meningsfullt och viktigt arbete som gör nytta i samhället.

Om arbetsplatsen
Omsorg- och äldreförvaltningen utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Din avdelning ansvarar för upphandling, uppföljning och strategisk planering och verksamhetsutveckling av de verksamheter som omsorgsnämnden och äldrenämnden har ansvar för.

Avdelningen står inför ett utvecklingsarbete för att utveckla processerna inom förvaltningen. Närmast söker vi medarbetare inom kompetensområdet äldreomsorg och LSS. Avdelningen har ca 20 medarbetare och arbetar idag utifrån verksamhetsområdena äldreomsorg, LSS, socialpsykiatri och individ och familjeomsorg. Varje område leds av en verksamhetsstrateg.

Publiceringsdatum
2018-08-07

Dina arbetsuppgifter
Som planeringsledare är Du ansvarig för och leder både utredningar och olika utvecklingsprocesser. Du kommer att arbeta på avdelningen för verksamhetsutveckling som arbetar med frågor på ett övergripande och strategiskt plan inom verksamhetsområdena äldreomsorg, insatser för personer med funktionsnedsättning, individ- och familjeomsorg, socialpsykiatri samt insatser för ensamkommande barn och ungdomar. Samverkan sker med många olika aktörer både inom och utom kommunen, olika utförare samt med Region Östergötland.

Dina arbetsuppgifter kommer vara att:

• Medverka i arbetet med upphandling, uppföljning och utvärdering av aktuell verksamhet
• Strategiskt planeringsarbete och verksamhetsutveckling
• Bereda ärenden, ta fram beslutsunderlag och vara föredragande i omsorgsnämnden och äldrenämnden
• Genomföra omvärldsbevakning
• Genomföra olika typer av uppföljningar av verksamheter inom omsorgs- och äldrenämndens område; en del med avtal, lagar och föreskrifter som utgångspunkt och andra med tydligare fokus på brukarupplevd kvalitet - samt bidra till utveckling av metoder och arbetssätt i dessa avseenden
• Genom uppföljningar och utvärdering medverka i arbetet med att utveckla förvaltningens interna arbete med planering, beställning och upphandling av verksamhet, för att i förlängningen bidra till att förbättra kvaliteten för mottagarna av insatserna
• Delta i arbete med kvalitetsuppföljning och kvalitetsutveckling inom nämndernas ansvarsområden

Kvalifikationer
Du ska ha av arbetsgivaren bedömd relevant högskoleutbildning som t.ex. socionomexamen eller examen med annan beteende/samhällsvetenskaplig inriktning.

Erfarenhet inom verksamhetsområdet äldreomsorg eller LSS är meriterande. Erfarenheten får gärna vara från strategisk ledningsnivå i verksamhet eller myndighet. Tidigare erfarenhet av utredningsarbete, upphandlingsarbete och uppföljningsarbete är meriterande. Erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation är meriterande. Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska är ett krav.

Vi söker dig som förstår de fackmässiga aspekterna av arbetet och gärna underhåller din specialistkunskap. Du arbetar med, analyserar och bryter ner och löser komplexa frågor och problem. Du förstår komplicerade språkliga underlag, både talade och skrivna. Producerar egna dokument av hög kvalitet.

Du tänker strategiskt, har ett brett perspektiv och ser på sakers långsiktiga betydelse och anpassar dina handlingar efter detta. Du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du är väl medveten om mål och kvalitetsstandard och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande.

Du är socialt aktiv och trygg i yrkesmässiga sammanhang samt har en realistisk tro på din egen förmåga.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Visstidsanställning med möjlighet till förlängning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 837

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Angelika Nordin, HR Angelika.Nordin@linkoping.se 013-294726
Lisa Nylund Kindefors, Avdelningschef lisa.nylundkindefors@linkoping.se
Britt-Marie Sandström, Facklig företrädare Vision britt-marie.sandstrom@linkoping.se 013-207140
Christina Gustavsson, Facklig företrädare, SSR 013-207854

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Linköpings kommun, Omsorgs- och äldreförvaltningen
58181 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 16, 582 25, Linköping

Jobbnummer
4276917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: