Placeringssekreterare till enheten vuxen och omsorg

Sundbybergs Stad / Administratörsjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sundbybergs Stad i Sundbyberg, Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Du fokuserar på framtiden. Och är närvarande i nuet. Precis som vi.

Här på social- och arbetsmarknadsförvaltningen håller vi just nu på med ett intensivt utvecklingsarbete. Vi fokuserar vi på att skapa en god arbetsmiljö för våra medarbetare samtidigt som vi också utvecklar arbetet med insatser till våra brukare. Inom myndighetsavdelningen har vi inrättat en ny tjänst som placeringssekreterare. Tjänsten är placerad i enheten vuxen och omsorg och kommer initialt att fokusera på insatser inom funktionshinderområdet.

Som placeringssekreterare arbetar du nära chefer, gruppledare, handläggare och vårt nyinrättade kvalitetskansli. Du kommer att samverka med andra verksamheter inom förvaltningen och med externa utförare samt att ha kontakt med brukare, anhöriga och företrädare.

Dina arbetsuppgifter består av att samordna boendeplaceringar internt och leta efter externa platser inom LSS och SoL. Du förbereder och initiera verkställighet samt utför nivåmätningar inom LSS. Du skriver avtal, följer upp insatser och samordnar ej verkställda beslut samt deltar i den ekonomiska uppföljningen. Du är en viktig del i arbetet med att säkra statisk, göra behovsinventeringar och uppföljningar på övergripande nivå samt säkra kvaliteten i alla insatser. I tjänsten ingår även att delta i upphandlingar, ekonomi- och statistikarbete samt vissa administrativa uppgifter.

Vi vill att du är socionom eller har en annan akademisk utbildning som vi bedömer är likvärdig. Du har lång erfarenhet inom funktionshinderområdet. Erfarenhet av arbete inom myndighetsutövning och kommunal verksamhet är ett krav. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom någon särskild boendeform.

Du har god datorvana och god förmåga att uttrycka dig i tal som skrift. Du är tydlig i din kommunikation och du klarar sätta gränser. Du är strukturerad och har ett utpräglat administrativt intresse. Arbetet kräver att du kan arbetar självständigt och driva processer framåt. För att klara av uppdraget behöver du också kunna ha flera arbetsuppgifter parallellt samt ha en god analytisk förmåga och kunna se samband mellan ekonomi, resurser och hög rättsäkerhet.

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde enligt överenskommelse. Ansök senast den 15 september. Intervjuer kan komma att ske innan ansökningstiden gått ut och provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Välkommen med din ansökan!



Vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Tills vidare Heltid

Publiceringsdatum
2018-08-31

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Bergström, Kristina.Bergstrom@sundbyberg.se 08-706 80 00
Facklig kontaktperson, Nås via kommunens växel 08-706 80 00

Företag
Sundbybergs stad

Adress
Sundbybergs stad
Östra Madenvägen 4
17292 Sundbyberg

Kontorsadress
Östra Madenvägen 4

Jobbnummer
4322259

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sundbybergs Stad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sundbybergs Stad: