PKC/BVC söker Anmälningsupptagare/ Larmoperatörer till en kombin - Polismyndigheten - Supportteknikerjobb i Norberg
PKC/BVC söker Anmälningsupptagare/ Larmoperatörer till en kombin
Polismyndigheten / Supportteknikerjobb / Norberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla supportteknikerjobb i Norberg, Fagersta, Avesta, Hedemora
Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Norberg

Polismyndigheten söker Operatörer till PKC och BVC i Norberg/Västerås. Tjänsten innebär att man måste vara flexibel i sin förmåga att tjänstgöra vid båda orterna. PKC finns både i Norberg och i Västerås. BVC finns enbart i Västerås.

PKC-sektionen är inordnad i den regionala operativa enheten. Sektionen omfattas av grupper om förundersökningsledare, operatörer samt planerare. Sektionen är under utveckling och går mot att ta en aktivare del i polisens brottsutredande uppdrag samtidigt som den verksamhetsmässigt kommer att knytas närmare regionens ledningscentral. BVC hanterar polismyndighetens interna larm i Region Mitt, Bergslagen och Öst, inbrottslarm och olika typer av driftlarm.

PKC-verksamheten tar emot merparten av de anmälningar gällande brott och förluster som inkommer till Polisen. Verksamheten hanterar även merparten av de tips som inkommer. Verksamheten är under stark utveckling och samarbetet med övriga delar av polisens verksamhet blir allt tydligare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter (PKC):
* Du kommer att vara mottagare av anmälningar, tips mm via telefon gällande många olika typer av brott och händelser.
* Du kommer att via telefon att hålla målsägande- och vittnesförhör samt vidta andra utredningsåtgärder.

Nattetid tar PKC Region Mitt emot våra egna samtal samt nattsamtalen för Region Bergslagen och Region Öst.

BVC ligger under PKC:s paraply och hanterar Polismyndighetens interna larm, för Region Mitt, Region Bergslagen och Region Öst, inbrottslarm och olika typer av driftlarm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter (BVC):
* Vidta åtgärder enligt åtgärdskalender beroende på vilken typ av larm som terminerat på bevakningscentralen
* Du kommer även ha administrativa arbetsuppgifter som snabbt kan avslutas om bevakningscentralens huvudsakliga uppdrag kräver, exempelvis upprätta och komplettera polisanmälningar samt handlägga de polisanmälningar som inkommer via internet(IMSE).

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 9 mars 2018. Vi tar endast emot bilagor i PDF- eller doc.-format.

Märk din ansökan med dnr A077.476/2018 i mailets ärendemening.

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Publiceringsdatum
2018-02-16

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
* Gymnasiekompetens med några års arbetslivserfarenhet.
* Telefonvana, använt telefon som arbetsredskap i tjänst.
* Du har goda datakunskaper
* Du har mycket goda kunskaper i svenska, i både tal och i skrift
* Innehar B körkort

Meriterande

Det är meriterande om du har:
* Grundkunskaper i juridik på högskolenivå.
* Kunskaper i andra språk.
* Erfarenhet av att ha arbetat i en bevaknings-/ledningscentral eller med anmälningsmottagning.
* Erfarenhet av att ha arbetat med oregelbundna arbetstider.

Dina personliga egenskaper
* Lösa problem av grundläggande karaktär som uppstår i arbetet
* Ta ansvar för de egna arbetsuppgifterna, dess utförande och resultat
* Bidra i utvecklingen av egenanvända metoder och verktyg
* Bidra i utvecklingen av samarbete med andra aktörer inom egna och angränsande arbetsfält
* Du har god servicekänsla och personlig mognad
* Du har förmåga att prioritera åtgärder efter den situation som uppstått
* Du är stresstålig

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du kan bemöta olika människor i olika situationer. Du är noggrann och har en hög servicekänsla och personlig mognad. I rollen som operatör till bevakningscentralen är det även viktigt att vara stresstålig och ha förmågan att prioritera åtgärder efter den situation som uppstått.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Du kommer att börja din anställning med en fyra veckors utbildning på heltid den 2018-06-04 Utbildningen kommer att hållas både i Norberg och i Västerås. Arbetstid: Periodplanerad dygnet runt måndag - söndag.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-09
Ange följande referens när du ansöker: A077.476/2018

Kontakt
Peter Jonsson (BVC) 010-567 57 74
Maarit Lundgren (PKC) 010-567 53 82

Företag
Polismyndigheten

Adress
Polismyndigheten
Malmgatan 7
73821 Norberg

Kontorsadress
Malmgatan 7

Jobbnummer
3970294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten: