Personlig handläggare aktivitetsersättning i Nyköping eller Eski

Försäkringskassan / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar, Köping eller i hela Sverige

Försäkringskassan är en av Sveriges största myndigheter. Vi spelar en stor roll för den enskilde individen och för välfärden i det svenska samhället. Läs mer om Försäkringskassan som arbetsgivare och hur det är att jobba hos oss. Att jobba statligt innebär att du delar våra grundläggande värderingar.

Ansvar och arbetsuppgifter

Som personlig handläggare är du medarbetare i staten med uppdraget att hjälpa våra försäkrade så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. I ditt arbete bedömer du om individen har rätt till aktivitetsersättning genom att göra kvalificerade utredningar. Du identifierar också individens behov av insatser för att aktivt planera och samordna rehabilitering tillsammans med individen. Du ansvarar för kontakter och samarbeten med andra som individen kan behöva stöd av till exempel Arbetsförmedlingen, hälso- och sjukvården samt eventuellt föräldrar och skolan. Du träffar individen via digitala kanaler och i personliga möten.

Du kan läsa mer om aktivitetsersättning på vår webbplats.

Vi söker dig som

• har examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer som kan prövas likvärdiga
• är stabil och förtroendeingivande
• samarbetar effektivt för att nå gemensamma mål
• agerar på eget initiativ och tar ansvar för resultat med hög kvalitet
• har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt
• kan förstå och analysera komplexa frågor
• har god kommunikativ förmåga
• har datorvana

Det är meriterande om du

• har arbetat med myndighetsutövning
• har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer
• har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer
• har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar
• har erfarenhet av samverkan med andra aktörer
• har körkort för personbil

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Publiceringsdatum
2019-01-18

Övrig information
1- 2 tillsvidaretjänster, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt 6 månader. Resor ingår i tjänsten. Försäkringskassan gör viss ekonomisk personkontroll innan anställning. Placeringsort antingen Eskilstuna eller Nyköping.

Kontakt
Chef: Abir Yakoub, 010-114 20 40 (för frågor om tjänsten). HR-specialist Rebecca Svanedal, 010-111 37 53 (för frågor om rekryteringsprocessen). Fackförbundet ST: Malin Asplund, 010-116 10 43. Saco-S: Vanja Andersson, 010-114 17 25. Seko: fseko@forsakringskassan.se

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan senast den 31 januari 2019.

Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Försäkringskassan

Adress
Försäkringskassan
Försäkringskassan
10351 Stockholm

Kontorsadress
Försäkringskassan

Jobbnummer
4563158

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Försäkringskassan

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Försäkringskassan: