Orderadministratör med tullerfarenhet sökes till Habanos Nordic!

Aditro Logistics Staffing AB / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
2018-06-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Orderadministratör med tullerfarenhet sökes till Habanos Nordic!" (publicerad 2018-07-17) ⬅️


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro Logistics Staffing AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig



Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en orderadministratör som vill arbeta med order/export/import/tull på ett spännande internationellt företag i Västra Göteborg. Uppdraget är ett rekryteringsuppdrag där du kommer att bli anställd direkt hos kund.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå utav expediering av främst utländska ordrar, övertullning, lageromföring, inköp, dokumentation kopplat till punktskattevaror, e-handel samt artikelregistrering.

Företaget arbetar med tobaksvaror och arbetet innefattar därmed omfattande dokumentation styrt av myndighetskrav samt nära kontakt med Tullverk och Skatteverk. Du kommer att ha kontakt med utländska kunder och leverantörer vilket ställer krav på att du kan uttrycka dig på engelska såväl skriftligt som muntligt. Företaget arbetar med affärssystemet Pyramid.

Din profil
Vi tror att du som söker har någon form av erfarenhet av liknande arbetsuppgifter samt erfarenhet av att arbeta i Pyramid. Extra meriterande är om du tidigare arbetat med punktskattevaror och tullhantering. I tidigare roller har du arbetat mot kund och känner dig bekväm i den dialogen, både på svenska och på engelska. Vidare ser vi att du är nogrann som person och har ett öga för detaljer.

Arbetstempot i gruppen är högt och du bör därmed känna dig tillfreds att arbeta en miljö där du får ta mycket eget ansvar och fatta beslut. Trots ditt egna driv och självständighet ser vi det som självklart att du är en lagspelare som gärna stöttar inom andra delar av avdelningen när det behövs.

Tjänsten kommer tillsättas så snart vi hittar rätt person för uppdraget. Stämmer ovan beskrivning in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-06-20

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: 688
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elise Hansen

Företag
Aditro Logistics Staffing AB

Adress
Aditro Logistics Staffing AB
Stigbergsliden 5
41463 Göteborg

Kontorsadress
Stigbergsliden 5

Jobbnummer
4214506

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro Logistics Staffing AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro Logistics Staffing AB: