Operatörer till Nationella telefonväxeln i Göteborg

Polismyndigheten - Göteborg / Kundservicejobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten - Göteborg i Göteborg

Om arbetsplatsen
Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu dig som vill arbeta som operatör vid polisens nationella telefonväxel med placering i Göteborg. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor bidra till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige, samtidigt som du utvecklas och får erfarenheter för livet.
Nationella operativa avdelningen (NOA) ansvarar för att leda och samordna den nationella och internationella polisverksamheten samt driva polisens utvecklingsarbete. Avdelningen består av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, en utvecklingsenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.
Nationella kontaktenheten (NKE) har det samlade nationella processansvaret för polisens kontaktcenter (PKC), regionledningscentraler (RLC), nationella viltolycksrådet (NVR) samt för NTV (Nationella telefonväxeln). Verksamheterna vid NKE ställer stora krav på kundfokus samt bemötande- och servicefrågor. Enheten ansvarar för en av avdelningens huvudprocesser; serviceprocessen.
Polismyndighetens nationella telefonväxel ansvarar för och besvarar de samtal som kommer in via 114 14. Telefonväxeln har öppet dygnet runt och bemannas av operatörer placerade i Stockholm, Göteborg och Malmö. På varje ort finns arbetsledning bestående av en sektionschef, gruppchefer, samordnare, växeloperatörer samt stödfunktioner.
Polisen är en arbetsplats som arbetar aktivt med att främja jämställdhet och mångfald och motverka diskriminering. Polisen arbetar aktivt med friskvård genom att bland annat erbjuda medarbetare möjlighet till friskvård på arbetstid, friskvårdsbidrag samt tillgång till goda träningsmöjligheter på arbetsplatsen.

Publiceringsdatum
2022-01-26

Dina arbetsuppgifter
Vi är en växande organisation med spännande utmaningar. Telefonväxelns viktigaste uppgift är att dygnet runt snabbt, korrekt och professionellt förmedla inkommande samtal till Polismyndigheten. Arbetet innebär kontakt med människor som är i behov av polisens insatser för hjälp och service. Vi har ett högt inflöde av samtal och medborgare som vänder sig till oss med frågor av skiftande karaktär.
Du kommer att ta emot samtal och självständigt utföra samtalssortering med efterföljande arbetsuppgifter. Du ansvarar för att ge god service till både interna och externa kontakter, lämna information och upplysningar till medborgarna samt medverka till att upprätthålla ett gott samarbete både internt och externt. Målsättningen för verksamheten är att öka andelen ärenden som kan avslutas i första ledet utan att kopplas vidare. Utöver det ska du delta aktivt och medverka till utveckling av verksamheten.
Du kommer att få en bred och gedigen kunskap om Polismyndighetens organisation och dess samhällsfunktion. Vi arbetar efter polisens värdegrund.

Kvalifikationer
Vi söker dig som:
• har godkänd och avslutad gymnasieexamen eller annan motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• har mycket goda kunskaper i svenska språket i både tal och skrift
• har goda kunskaper i engelska i tal
• har mycket god datorvana
• kan arbeta dagtid, kvällstid, helger och nätter

Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av serviceyrke
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet från motsvarande arbetsuppgifter inom blåljusverksamhet
• erfarenhet från arbete i större kontaktcenterplattform
• ytterligare utomnordiska språkkunskaper, gärna utomeuropeiska språk
• erfarenhet av arbete med skifttjänstgöring

Dina personliga egenskaper
• du är stresstålig och har förmåga att snabbt kunna tempoväxla
• du har god förmåga att ta till dig ny information
• du trivs i en verksamhet där lägesbilden kan förändras under arbetspasset
• du har en god samarbetsförmåga och kan följa fattade beslut

Tjänsten innebär ett stort ansvar och arbetsuppgifterna kräver att du har en öppen personlighet, hög arbetsmoral och ett gott omdöme. Vi möter medborgare i alla situationer i livet vilket kräver att du har god förmåga att hantera samtal av tyngre karaktär.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet och det är ett krav att du uppfyller samtliga personliga egenskaper som efterfrågas.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Övrig information
Anställningsform: Tillsvidare, med provanställning om 6 månader
Arbetsort: Göteborg
Arbetstidsförläggning: Ordinarie tjänstgöringslista (skifttjänstgöring, dygnet runt).
Omfattning: Heltid
Anställning: Administratör
Funktion: Operatör vid Nationella telefonväxeln, Nationella kontaktenheten, Nationella operativa avdelningen
Tillträde: Preliminärt i maj. Anställningen kommer att starta med en introduktionsutbildning. Godkänd utbildning är ett krav för anställning.
Vi räknar med att genomföra intervjuer i slutet av vecka 8 och början av vecka 9.

Varmt välkommen med din ansökan!

För fullständig annons se https://polisen.se/om-polisen/lediga-jobb/operatorer-till-nationella-telefonvaxeln-sektion-goteborg-nationella-operativa/

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten - Göteborg

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)
411 01  GÖTEBORG

Arbetsplats
Polismyndigheten - Göteborg

Kontakt
Rekryterande chef
Susanne Svedholm
susanne.svedholm@polisen.se
010 56 56866

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Polismyndigheten - Göteborg

Jobbnummer
6281033

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten - Göteborg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten - Göteborg: