Operativ Inköpare till Luna AB i Alingsås!

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Vårgårda
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Vårgårda, Herrljunga, Ale, Alingsås, Vara eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Vårgårda, Herrljunga, Ale, Alingsås, Vara eller i hela Sverige

Är du en driven person med erfarenhet av inköpsarbete? Har du tidigare arbetat i affärssystem, är strukturerad i ditt arbetssätt och gärna kommer med förslag på förbättringar? Då ska du söka tjänsten som operativ inköpare hos vårt kundföretag Luna AB!

Luna Verktyg & Maskin AB är en av nordens ledande leverantörer av av högkvalitativa verktyg och maskiner för professionellt bruk till industri, byggsektor och offentlig förvaltning. Bolaget verksamhet styrs från Alingsås med egna verksamheter i Norge, Danmark, Finland, Polen och Baltikum. Det egna inköpskontoret i Shanghai säkerställer kontinuerlig försörjnings- och leveranskvalitet av produkter. Luna ingår i B&B TOOLS koncernen.

Publiceringsdatum
2017-03-03

Om tjänsten
Som Operativ Inköpare ansvarar du för att styra, utveckla och effektivisera inköpsarbetet inom ditt produktområde. Detta innefattar lagervaror, beställningsvaror samt specialartiklar. Du planerar hemtagning, hantera orderbekräftelser likväl som leveransbevakar. Du tar emot och svarar på offertförfrågningar och prissätter kundorder. Rollen innebär ansvara för kommunikation med leverantörer, kunder likväl som övriga intressenter.

Vidare kommer du att ansvara för att:
• Säkerställa kvalitet på leverantörer
• Uppföljning av leverantörers servicegrad
• Säkerställa logistikpåverkan

Om dig
Du har studerat en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp, logistik, ekonomi eller annat relevant område och har god förståelse för inköpsprocessen och logistikflöden. Alternativt har du likvärdiga arbetslivserfarenheter där du tidigare är van vid att ha kundkontakt och arbeta administrativt. Du är van vid att arbeta med MS Office som verktyg och du har god erfarenhet av att arbeta med system som verktyg. Har du tidigare erfarenhet av att arbetet i Movex, E3 eller Diver så är detta mycket meriterande. Du har goda kunskaper i engelska språket och behärskar det svenska språket obehindrat i tal såväl som skrift.

För att trivas i rollen tror vi att du är en noggrann och strukturerad person, med siffersinne. Vidare har du en god analytisk förmåga och kommer med förslag och vill se förbättringar. Du är driven och har en stor vilja att lära dig.

Viktigt för tjänsten är:
• Erfarenhet av inköpsprocesser och administrativt arbete
• Behärskar svenska språket obehindrat och goda kunskapar i engelska språket
• Kunskap inom MS Office och specifikt Excel

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare skall tillsättas omgående. All kontakt kring tjänsten sker via Adecco.

Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031 725 45 39

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-03-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Lilla Brogatan 34
50335 BORÅS

Kontorsadress
Lilla Brogatan 34

Jobbnummer
3355415

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: