Operativ inköpare till internationellt företag i Linköping

Adecco Sweden AB / Inköpar- och marknadsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Operativ inköpare, som brinner för att arbeta med system och förbättra rutiner, till en internationell kund i Linköping.

Publiceringsdatum
2018-08-13

Om tjänsten
Som operativ inköpare kommer dina arbetsuppgifter primärt att innebära inköp av utrustning till organisationens olika labboratorium. Du kommer få hantera inköpsuppdrag från flera olika organisationer och personer i företaget från olika delar av världen via inköpstickets i olika system. Inköpen exikveras av funktioner i Estland respektive Rumänien. Vidare kommer du hantera transfers ur ett administrativt perspektiv mellan olika labb inom organisationen. Idag är det två personer som jobbar med inköp lokalt, varav en nu ska sluta och därav är de i behov av en ny kollega. Du har din närmsta chef på plats i Linköping.

I din roll som operativ inköpare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• hantering av inköpsuppdrag
• förbättra rutiner kring inköp
• administrativa uppgifter

Om dig
Vi söker dig som har en relevant utbildning för tjänsten eller motsvarande arbetserfarenhet. Förslagvis en eftergymnasial utbildning med inriktning mot inköp. Vi ser att du har arbetat med inköp tidigare och vet vad arbetet innebär så att du kan vara med och utveckla och förbättra organisationens rutiner. Eftersom företaget är internationellt är koncernspråket engelska och du måste därför ha goda kunskaper i det engelska språket. Det är även en fördel om du har ett intresse av telekom och it.
Vidare ser vi att du är en person som tycker om att jobba i olika system och har systemvana sedan tidigare. Du är både noggrann och effektiv i ditt arbete samt har god samarbets- och kommunikationsförmåga.

Viktigt för tjänsten är:
• Goda kunskaper i det engelska språket
• Systemförståelse
• Samarbetsförmåga
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som operativ inköpare är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. För rätt person finns stora möjligheter till förlängning.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.

* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.

* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Amanda Pettersson via 08 - 100 500.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Operativ inköpare, inköpare, operationell, IT, internationell, Linköping, system, Adecco.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-12
Ange följande referens när du ansöker: ref-27160
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Amanda Pettersson

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING

Kontorsadress
S:t Larsgatan 12

Jobbnummer
4287143

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: