Nu söker vi en uthyrare för ett spännande uppdrag - Uppsalahem - Administratörsjobb i Uppsala
Nu söker vi en uthyrare för ett spännande uppdrag
Uppsalahem / Administratörsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker
Visa alla jobb hos Uppsalahem i Uppsala

Hos Uppsalahem har nästan var sjätte Uppsalabo sitt hem. Vi äger och förvaltar 16 000 bostäder varav ca 4000 är studentbostäder. Företaget har 270 anställda inom ett fyrtiotal olika yrken och alla medarbetare arbetar för kundens bästa. Vi är serviceinriktade och affärsmässiga då vi möter kund, kollegor och andra samarbetspartners och bidrar alla till ett levande Uppsala.



Är du nyutexaminerad jurist, juridikstuderande eller intresserad av hyresjuridik och på jakt efter ett spännande uppdrag under 6-9 månader?

Vad gör en uthyrare på Uppsalahem?
Tillsammans med övriga uthyrare på Uppsalahem och Uppsala Bostadsförmedling hanterar du hela uthyrningsprocessen, från uppsägning av hyresavtal till kontraktsskrivning. Du arbetar nära vår jurist och kommer i huvudsak att handlägga ärenden, så som exempelvis överlåtelser, byten och 2:a handskontrakt. Du har mycket kundkontakt via främst telefon och e-post men även inbokade kundbesök.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat att ta emot och registrera uppsägningar av hyresavtal, godkänna nya hyresgäster enligt företagets uthyrningspolicy, förbereda och skriva avtal med nya hyresgäster med mera. Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill arbeta med breda arbetsuppgifter som rör vårt uthyrningsarbete.



Vem är det vi söker?
Vi söker dig som har utbildning inom hyresjuridik och/eller har arbetat med liknande arbetsuppgifter tidigare. Du är ansvarsfull, handlingskraftig och känner dig trygg i din kompetens. Som uthyrare har du ett nära samarbete med andra kollegor inom och utanför företaget och det därför viktigt att du har lätt för att samarbeta och kommunicera.

Har du kännedom om hur ett bostadsbolag och bostadsmarknaden fungerar är det meriterande. För att trivas i rollen krävs att du är kundfokuserad och ditt arbetssätt präglas av struktur och ordning och reda. Det är en förutsättning att du har mycket god vana av att arbeta med dator och telefon som arbetsverktyg.



Mer information om tjänsten!
Tjänsten är en tidsbegränsad anställning under ca 6-9 månader. Vi är flexibla vad gäller tillträde, men preliminärt under augusti 2018. Vi är också flexibla vad gäller avslut, dock längst till och med 31 mars 2019. Om du har frågor om tjänsten, kontakta gärna Mimmi Calles Hedenberg, chef Förvaltningsutveckling, tfn: 018-727 35 57 eller Yasmine Hollsten, HR Generalist, tfn: 018-727 36 07. Urval och intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan senast 2018-05-16.



Vad erbjuder vi?
En arbetsplats i en av Sveriges mest expansiva regioner. Själva tycker vi att Uppsalahem är ett lagom stort företag, litet nog för att präglas av en vi-anda och stort nog för att vara en viktig aktör i bostadsbranschens utveckling. Vi bygger och förnyar bostäder i kombination med att vara en aktiv kundnära bostadsförvaltare. I vår utveckling av Uppsalas stadsmiljö har vi stort fokus på miljö- och energifrågor och modern teknik. Vårt arbetsgivarvarumärke präglas av att kompetens och talanger utvecklas.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-04-25

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Uppsalahem

Adress
Uppsalahem
Box 136
75104 Uppsala

Kontorsadress
Box 136

Jobbnummer
4106002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Uppsalahem: