Nämndsekreterare till juridik- och kanslienheten

Nacka kommun, juridik- och kanslienheten / Administratörsjobb / Nacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten i Nacka

Juridik- och kanslienheten bidrar till rättssäkra och obyråkratiska processer genom att ge juridiskt stöd till förtroendevalda och medarbetare. I detta ingår ett effektivt beslutsstöd till nämnderna, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige och en internrevision som stödjer kommunens interna kontroll. Enhetens ansvar omfattar även att säkerställa att kommunens funktioner fungerar så bra som möjligt i krissituationer och att stödja organisationen med risk- och sårbarhetsanalyser. Som en del av juridik -och kanslienheten får du en möjlighet att växa och utvecklas som medarbetare och att bidra med din kompentens i en av Sveriges mest expansiva kommuner. Vi erbjuder ett mycket omväxlande och givande arbete med stora möjligheter till en intressant personlig utveckling för rätt person. Utifrån ledorden demokrati, effektivitet och rättssäkerhet bidrar vi till att göra Nacka till Sveriges bästa kommun genom att ha ett ständigt fokus på medborgarnas intresse. Det märks inte minst utifrån enhetens fokus rättssäkra beslut och Nacka kommun som en trygg och säker kommun.



Söker du en spännande roll med stort fokus på kvalité och detaljer? Där du dessutom får möjlighet att ta ett stort ansvar för politiska nämndens underlag.

Då ska du absolut läsa vidare!

Arbetsbeskrivning
Nämndsekreterarens huvuduppdrag är att stötta den politiska nämndens ordföranden inför, under och efter nämndens sammanträde. I uppdraget kommer du bland annat att få kvalitetssäkra beslutsunderlag, föra protokoll på sammanträdena och ta fram underlag för det slutliga beslutsprotokollet. Nämndsekreteraren hör allt som sägs, ser allt som händer och vet hur det ska dokumenteras. Det här är det perfekta jobbet för dig som har kontroll på detaljerna och som vet hur de passar in i helheten.

Publiceringsdatum
2018-06-26

Kvalifikationer
- Vi söker dig som har högskoleutbildning inom ex. statsvetenskap, juridik eller motsvarande.
- Vi ser att du har erfarenhet från offentlig förvaltning och har förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar.
- Du har en mycket god språklig förmåga och kan uttrycka dig formellt korrekt men samtidigt enkelt.
- Du är noggrann men tappar inte fokus på helheten och tycker om rollen som spindeln i nätet.
- Vi ser gärna att du är datorvan och har lätt att ta till dig av olika digitala arbetssätt.
- Det är starkt meriterande med erfarenhet som nämndsekreterare.

Du behöver kunna vara flexibel i din arbetstid då nämndsammanträden delvis kan pågå under kvällstid. I Nacka kommun får du en arbetsgivare som tror på att du kan och vill och som låter dig ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du arbetar i en flexibel kontorsmiljö med datorn och telefonen som dina huvudsakliga arbetsverktyg. Det viktiga är att jobbet är klart i tid, inte var det utförs. Tjänsten är placerad vid juridik- och kanslienheten. På enheten arbetar nämndsekreterare, kommunjurister, internrevisor och säkerhetssamordnare.

Anställning
Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Information Ring gärna;
Kaisa Kamppi, tel:0704-31 99 33 under perioden:27/6 - 13/7
Liselotte Lexén, tel:0704-31 91 50 under perioden: 26/7-10/8

Sista ansökningsdag är den 12 augusti 2018.
Inför rekryteringsarbetet har vi på Nacka kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Nacka växer och bygger stad. Vi är en öppen, enkel och smart kommun som präglas av valfrihet, effektivt resursutnyttjande och dialog med medborgarna. Mångfald och öppenhet är viktiga ledstjärnor i kommunen där stadens puls möter hav och skog och där människor kan förverkliga sina drömmar. Vi ska vara bäst på att vara kommun och behöver de bästa medarbetarna för att tillsammans uppnå den ambitionen.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse. tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 2018/533
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Adress
Nacka kommun, juridik- och kanslienheten
Granitvägen 13-17
13140 Nacka

Kontorsadress
Granitvägen 13-17

Jobbnummer
4222498

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nacka kommun, juridik- och kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nacka kommun, juridik- och kanslienheten: