Musikverket söker kommunikationsansvarig till Scenkonstmuseet

Musikverket / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Musikverket i Stockholm

Musikverket är en myndighet som har till uppdrag att främja ett varierat musikaliskt utbud präglat av konstnärlig förnyelse och hög kvalitet. Myndigheten ska även bevara, främja och tillgängliggöra teaterns, dansens och musikens kulturarv.

I Musikverket ingår förutom Scenkonstmuseet, Elektronmusikstudion EMS, Musikplattformen, Arkiv och bibliotek (inklusive Caprice Records) samt en administrativ stab och en kommunikationsstab.

Vi arbetar med ett medborgarperspektiv och vill därför ha medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi söker dig som värdesätter olikheter och förstår hur dessa påverkar dig själv och andra.



Tjänsten

Nu söker Musikverket en skicklig marknadskommunikatör med en tydlig kommunikativ kompass.

Ditt huvudsakliga uppdrag är att marknadsföra Scenkonstmuseet mot både svenska och internationella gäster. Med god förmåga till målgruppsanalys och relevanta kanalval ökar du markant kännedomen om museet och uppnår satta mål. Arbete sker på både operativ och strategisk nivå.

Du tillhör kommunikationsstaben som idag består av kommunikationschef samt tre kommunikatörer, du jobbar även nära museichefen och museets personal. Scenkonstmuseet är placerat på Sibyllegatan i centrala Stockholm.



Publiceringsdatum
2019-01-08

Kvalifikationer
• Högskoleutbildning eller motsvarande inom marknadsföring och kommunikation
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom marknadsföring
• Vana vid att leda egna projekt; målgruppsanalys, framtagande av kommunikationsstrategi, marknadsplan osv
• Stor vana vid kommunikation via sociala medier, inklusive annonsering, i köpta, förtjänade och egna kanaler
• Erfaren och skicklig skribent på både svenska och engelska med en förmåga att i text skapa förtroende och nyfikenhet för produkten
• Vana vid kontakter med media
• Grundläggande kunskaper inom grafisk design (Adobe Suite) och enklare videoredigering

Meriterande kunskaper och erfarenheter

• Vana att marknadsföra kulturevenemang
• Erfarenhet från B2B och eventbranschen
• Eget upparbetat nätverk inom media, event och besöksnäringen



Dina personliga egenskaper
Uppdraget kräver att du är van vid, och trivs med, att arbeta självständigt och att du mycket snabbt kan sätta dig in i nya uppgifter. Du är nyfiken på nyheter inom ditt område och är inte rädd för att pröva nya vägar att nå de uppsatta målen. Vidare är du prestigelös och tvekar inte att ta dig an alla typer av arbetsuppgifter. Du gillar att jobba i team och bidrar till en god stämning på arbetsplatsen.



Anställningsform

Tjänsten är ett vikariat under ett år med möjlighet till förlängning. Omfattning 80 %.



För mer information och ansökan

Välkommen med din ansökan och CV med referens Dnr 0009/18 via http://musikverket.se/om-musikverket/lediga-tjanster/ och knappen "Ansök" längst ner i annonsen. Sista ansökningsdag är den 27 januari 2019.

Eventuella frågor besvaras av kommunikationschef Karin Algvik, tel. 0708-324214

Fackliga företrädare är: Lena Drake (ST) tel 08 519 554 38 och Emma Emanuelsson (SACO) tel 08 519 567 14

Varaktighet, arbetstid
vikariat under 2019 deltid 80 %

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Musikverket

Adress
Musikverket
Box 16326
10326 Stockholm

Kontorsadress
Sibyllegatan 2
Stockholm

Jobbnummer
4542710

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Musikverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Musikverket: