Medarbetare till Serviceenheten-Kundtjänst

Smhi / Butikssäljarjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Smhi i Norrköping, Motala, Knivsta, Upplands Väsby, Sigtuna eller i hela Sverige

Serviceenheten är en del av SMHIs IT-avdelning och fungerar som en "one-stop-shop" med service för myndighetens medarbetare och produktion, men är också ett viktigt ansikte utåt mot allmänhet och besökare. Enheten innehåller funktionerna: Reception & Växel, Expedition, Servicedesk, Bibliotek och Kundtjänst. Till enhetens Kundtjänst söker vi nu en ny medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att;

• som "Firstline" hantera de frågor och synpunkter som kommer in via myndighetens olika kanaler från allmänhet, företag, organisationer och andra myndigheter.

Du kommer också att;

• arbeta med SMHI-gemensam administration så som beställning av resor, hotell och inköp via vårt e-handelsystem.
• arbeta i vår Reception/växel med att ta emot besök och telefonsamtal samt ge service kring utlämning av mobiltelefoner, tjänsteid-kort samt bokningsservice.

Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid med placering i Norrköping.

Publiceringsdatum
2018-12-27

Profil
Du har troligen en eftergymnasial utbildning, helst inom service, men även andra kunskaper och erfarenheter kan ligga till grund för ditt yrkeskunnande och därmed bedömas som likvärdigt. Du har också minst två års erfarenhet av arbete i servicedesk, kundtjänst eller liknande, gärna med både interna och externa kunder. Intresse för väder och naturvetenskap är ett plus.

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper, men för att lyckas i tjänsten krävs att du är professionell i ditt bemötande med ett genuint intresse för att hjälpa andra. Du bygger goda relationer, samarbetar bra med andra och är en god kommunikatör som med lätthet uttrycker dig professionellt och trevligt, både muntligt och skriftligt. Viktigt för tjänsten är också att du har lätt för att vara aktiv i olika sociala medier och på olika tekniska plattformar, så som smarta telefoner och surfplattor. Du har lätt för att snabbt hitta information på intranät och i andra digitala kanaler, liksom att behandla och tyda data i exempelvis Excel. Erfarenhet av administrativa uppgifter är meriterande.

Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, är ett krav.

Vill du veta mer?

För ytterligare information kontakta gärna enhetschef Per Dahl eller HR specialist Susanne Gullmar. Fackliga representanter är för SACO Annika Söderlund och för ST Johan Lundvall. Samtliga nås via telefon 011-495 8000 eller via e-post Fornamn.Efternamn@smhi.se.

Din ansökan

Välkommen med din ansökan senast 2019-01-20.

SMHI strävar efter mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenhet, kunskaper och personlighet berikar verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Per Dahl, Enhetschef 011-495 80 00
Susanne Gullmar, HR-specialist 011-495 80 00
Annika Söderlund, SACO 011- 495 80 00
Johan Lundvall, ST 011-495 80 00

Företag
SMHI

Adress
SMHI
Folkborgsvägen 17
60176 NORRKÖPING

Kontorsadress
Folkborgsvägen 17

Jobbnummer
4530268

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Smhi

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Smhi: