Medarbetare inom personbeskattning, Skatteupplysningen, Nyköping

Skatteverket / Juristjobb / Nyköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Nyköping, Oxelösund, Trosa, Gnesta, Flen eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Nyköping, Norrköping, Katrineholm, Södertälje, Strängnäs eller i hela Sverige

Det vi gör på Skatteverket har betydelse för företagaren, individen, andra myndigheter, samhällsfunktioner och Sverige. Vi ska skapa förutsättningar i kundens vardag och underlätta med digitala tjänster. Vår övergripande ambition är att Skatteverket ska fortsätta att ligga i framkant och vara ett föredöme inom svensk statsförvaltning. Framtiden är inget som ska upptäckas utan något vi gemensamt, tillsammans med andra, är med och skapar. Vi har stora möjligheter att göra skillnad.

Vill du jobba med kundservice och vara allmänhetens första kontakt i skattefrågor?

Dina arbetsuppgifter som medarbetare på Skatteupplysningen innebär i huvudsak att ge information till allmänheten genom att svara på allmänna frågor via telefon. Frågornas karaktär varierar, från enkla till komplexa frågor, inom områden som t ex personbeskattning, närings-/företagsbeskattning, moms och internationell beskattning.

Du kommer att vara Skatteverkets ansikte utåt och som person måste du vara serviceinriktad och ha ett vänligt bemötande även under stressiga förhållanden. Det är viktigt att du har förmåga att lyssna av och förstå behoven hos dem som kontaktar Skatteupplysningen. Du ger effektiv och professionell service och information i olika skattefrågor.

Skatteupplysningen har öppet mellan 08.00-18.00 måndag till torsdag. På fredagar stänger vi 16.00. Dina arbetstider är schemalagda i förhållande till verksamhetens behov. På Skatteupplysningen i Nyköping är vi cirka 32 medarbetare uppdelade på två sektioner.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid.

Vi söker dig som

• har en avslutad teoretisk gymnasieutbildning med godkända betyg
• har minst ett års aktuell erfarenhet av arbete inom kundtjänst, kommunikation eller annan relevant erfarenhet av ett serviceyrke
• har goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• har ett kundanpassat förhållningssätt och ett bra bemötande både internt och externt
• har förmåga att förmedla kunskap och information sakligt, tydligt och lättformulerat
• har förmåga att stödja och samverka och bidrar till en god arbetsmiljö
• arbetar professionellt och resultatinriktat mot uppställda mål
• har god datorvana och goda kunskaper inom informationsteknik och digitala medier.

Det är meriterande om din huvudsakliga arbetsuppgift är eller har varit att informera/kommunicera via telefon.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.

När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor.

Anställningen är tills vidare. Vi kan tillämpa provanställning i sex månader.





Välkommen med din ansökan till oss!

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2018-05-21

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Zenver Amini, Sektionschef 010-572 20 47
Magdalena Isfelt, HR-konsult 010-5741971
Marie Gustafsson, Sektionschef 010-576 43 03
Maria Arveheim, Facklig kontaktperson ST 010-574 91 74

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Spelhagsvägen 15
61131 Nyköping

Kontorsadress
Spelhagsvägen 15

Jobbnummer
4154099

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: