Marval Nordic söker en supportspecialist till vår servicedesk!

Servicesoft Nordic AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Servicesoft Nordic AB i Solna, Täby eller i hela Sverige

Marval Nordic har i 15 års tid hjälpt företag och organisationer med att bli bäst på IT-stöd och IT-support. Idag hjälper vi många kundtjänst- och IT-supporthandläggare med att leverera support av högsta klass. Vi är övertygade om att nöjda kunder och nöjda kollegor börjar med en effektiv och serviceorienterad support- och servicefunktion.

Publiceringsdatum
2018-04-25

Om tjänsten
Vi söker nu en supportspecialist som ska förstärka vår framgångsrika servicedesk. I arbetsuppgifterna ingår det bland annat att hantera och lösa ärenden i första/andra linjen från våra kunder och användare.

Dina arbetsuppgifter
Som medlem av vår servicedesk och som supportspecialist kommer du att arbeta med varierande arbetsuppgifter så som att svara på inkommande mail och samtal samt att lösa ärenden. Varje ärende är unikt och det är stor variation på vad ett ärende kan innehålla. Det kan vara alltifrån felanmälningar och informationsfrågor till beställningsärenden. I denna tjänst kommer du, till skillnad från en vanlig supportroll, att supportera själva ärendehanteringssystemet och ge support till kunder som använder systemet.

Du kommer till exempel att:
• Ta emot ärenden via telefon
• Handlägga, omfördela och lösa ärenden i ärendehanteringssystemet
• Samarbeta med våra interna produktspecialister och utvecklare

Vi söker dig som
Brinner för att arbeta med support och IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har en god teknisk förståelse och det är meriterande om du har erfarenhet inom första/andra linjens support eller ärendehantering. Rollen förutsätter att du talar och skriver obehindrat i det svenska och engelska språket

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen.
På Marval Nordic förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad. Du arbetsleds och coachas av vår teamledare i servicedesk.

Information om företaget
Marval Nordic är ett expansivt mjukvaruföretag som erbjuder kvalitets- och kostnadseffektiva lösningar för kontroll och styrning av affärsverksamheten. Marval Nordic är idag distributör och återförsäljare av produktlösningar såsom Marval MSM, som är ett ärendehanteringssystem och Xtraction, som är ett webbaserat rapportverktyg. Marval Nordics långsiktiga strategi är att bli en ledande nordisk leverantör av moderna, kostnadseffektiva produkter och tjänster inom ITSM och Enterprise Service Management till både stora och medelstora företag samt myndigheter.

Övrig information
Sök tjänsten genom att e-posta din ansökan till jobb@marval.se.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Frågor kring tjänsten besvaras av Aleksandar Bojkovic som nås via aleksandar.bojkovic@marval.se eller +46 (0)70 060 99 20.

OBS! Vi vill inte få samtal från rekryterings- eller bemanningsföretag.

Vi söker dig som
Brinner för att arbeta med support och IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har en god teknisk förståelse och det är meriterande om du har erfarenhet inom första/andra linjens support eller ärendehantering. Rollen förutsätter att du talar och skriver obehindrat i det svenska och engelska språket

Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen.
På Marval Nordic förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad. Du arbetsleds och coachas av vår teamledare i servicedesk.

Information om företaget
Marval Nordic är ett expansivt mjukvaruföretag som erbjuder kvalitets- och kostnadseffektiva lösningar för kontroll och styrning av affärsverksamheten. Marval Nordic är idag distributör och återförsäljare av produktlösningar såsom Marval MSM, som är ett ärendehanteringssystem och Xtraction, som är ett webbaserat rapportverktyg.

Marval Nordics långsiktiga strategi är att bli en ledande nordisk leverantör av moderna, kostnadseffektiva produkter och tjänster inom ITSM och Enterprise Service Management till både stora och medelstora företag samt myndigheter.

Varaktighet, arbetstid
Tjänsten är på heltid och arbetstiderna är 08:00 - 17:00 måndag till fredag. Företaget har sitt kontor beläget i Solna i fina ljusa lokaler. Du kommer att ingå i ett team.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-05-25
Ange följande referens när du ansöker: Supportspecialist

Kontakt
Aleksandar Bojkovic aleksandar.bojkovic@marval.se 070-060 99 20

Företag
SERVICESOFT NORDIC AB

Adress
SERVICESOFT NORDIC AB
GUSTAV III:S BOULEVARD 42
16973 Solna

Kontorsadress
GUSTAV III:S BOULEVARD 42

Jobbnummer
4108228

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Servicesoft Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Servicesoft Nordic AB: