LSS handläggare till Myndigheten för personer med funktionsnedsä

Södertälje kommun / Administratörsjobb / Södertälje
2018-07-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "LSS handläggare till Myndigheten för personer med funktionsnedsä" (publicerad 2019-10-28) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje, Botkyrka, Sundbyberg, Stockholm, Upplands Väsby eller i hela Sverige

En dag på jobbet

Vill du arbeta som LSS-handläggare hos oss?

Vi söker dig som vill jobba i vårt trevliga team, där du är en av 8 LSS-handläggare. Teamet leds av en gruppledare och målgruppen är framförallt vuxna med högfungerande autism.

En av våra duktiga medarbetare ska sluta, så nu söker vi hens efterträdare. Här möter du en strukturerad arbetsplats, där vi arbetar med Lean i form av målstyrningstavlor för att visualisera vårt arbete och verksamhetens mål. Handläggarna har även möjlighet att i olika fokusgrupper utveckla/bedriva förändringsarbete. Vi har egna kontorsrum och sitter i centrala Södertälje, Lunagallerian.

Arbetsmängden är ca 60 individärenden per handläggare. Som handläggare informerar du om LSS-insatser och utreder brukarens behov av insatser antingen via LSS eller SoL, fattar beslut och följer upp insatserna. Arbetet innebär myndighetsutövning och förutsätter att du är noggrann och strukturerad. Du samarbetar med många olika personer och olika verksamheter, såsom

Socialtjänst, BUP, skola och Habilitering, missbruksenheten samt psykiatrin. Riksfärdtjänst och färdtjänst handläggs centralt av andra handläggare. Vi har även stöd av en kommunjurist runt överklagningar och yttranden.

På enheten arbetar dessutom två andra specialistteam med varsin gruppledare. Totalt finns 23 LSS-handläggare på enheten. Som stöd till handläggare finns flera administratörer, två avtalssamordnare, en arbetsterapeut- som ger stöd i bedömningen av personlig assistans och boende, en anhörigkonsulent samt två kontaktsekreterare som rekryterar kontaktpersoner och korttidsfamiljer.

Vem är du?

Krav:

Socionomexamen eller motsvarande högskoleutbildning, är ett krav för tjänsten. Vi önskar att du har erfarenhet av arbete med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen.

• Du förutsätts vara insatt i myndighetsutövningen kring målgruppen och ha erfarenhet av lagstiftning och tillämpningen.
• För tjänsten gäller att du skall kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, då det är stark tonvikt på myndighetsutövning.

Meriterande:

• Det är meriterande om du har särskild kunskap kring målgruppen. Körkort är ett plus.

Personliga egenskaper:

• Du förväntas kunna driva processer framåt, samt ges du möjligheten arbeta med ständiga förbättringar och vara med och utveckla verksamheten.
• Du behöver vara nytänkande och flexibel. Du har dessutom lätt för att lära


Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi erbjuder dig

Som medarbetare erbjuds du utbildning, handledning varannan vecka, metodutveckling och introduktion med mentorsstöd. Vi erbjuder friskvårdsbidrag och arbetar efter årsarbetstid. Vi använder systemet Procapita.




Välkommen till oss!



Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
kontorstid tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-11

Ersättning
enl. överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mariola Mularczyk 08-5230 2336

Företag
Södertälje kommun

Adress
Södertälje kommun
Lunagallerian 4 pl.6
15189 Södertälje

Kontorsadress
Lunagallerian 4 pl.6

Jobbnummer
4244505

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Södertälje kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Södertälje kommun: