Lönekonsult omgående till ledande nordisk specialistbank

Avanzera AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vårt uppdrag:
Sedan starten 2004 har Nordax haft en stark tillväxt och utveckling. Tillsammans är de idag cirka 200 medarbetare från Sverige, Norge, Finland och Tyskland som alla sitter samlade på deras kontor i Stockholms innerstad.

Arbetsklimatet kännetecknas av samarbete, arbetsglädje och engagemang. Det finns ett flexibelt förhållningssätt till medarbetares individuella behov och Nordax värnar starkt om jämställdhet, respekt och arbetsmiljö. Genom bred kompetens och stort personligt ansvar hos medarbetarna finns en företagskultur som bygger på delaktighet och beslutskraft.

Just nu så söker vår kund en lönekonsult till en avdelning under CFO Office. Avdelningen består av 10 engagerade personer. Du blir alltså en viktig person i deras framgång och kommer göra skillnad varje dag. Uppdraget är 6 månader med möjlighet till förlängning och med start omgående. På sikt kan även en överrekrytering bli aktuell.

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd av Avanzera och jobba ute hos kund. Som konsult hos Avanzera har du fast månadslön innevarande månad, friskvårdsbidrag samt betald semester.



Arbetsuppgifter:
Som lönekonsult kommer dina arbetsuppgifter att omfatta ett brett spektra av arbetsuppgifter, exempelvis:

• Lönehantering av 250 medarbetares löner
• Utlägg
• Pensioner
• Information om regler för traktamenten, reseersättningar, semester, övertid och personalförmåner.
• Intern uppföljning
• Personalrelaterad statistik som sker manuellt
• Extern rapportering till SCB
• Avstämningar
• Årlig rapportering till FORA


Din bakgrund:
Vi tror att du kommer passa in i rollen om du har erfarenhet från HOGIA Lön eller motsvarande lönesystem. Du har minst 2 års erfarenhet av självständigt lönearbete samt goda kunskaper kring rådande arbetsrättslagar som berör lön. Vi önskar vidare att du har en gedigen grundkompetens inom hela löneprocessen.

Som person har du en positiv inställning och har lätt för att samarbeta med andra. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, strukturerar själv ditt arbete och driver självständigt dina processer framåt. För att trivas och göra ett bra jobb krävs att du är noggrann, flexibel, stresstålig och har god förståelse för löneprocessen. Du har en lösningsorienterad attityd och har intresse och förmåga att hjälpa andra.


Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Publiceringsdatum
2018-06-14

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-31
Ange följande referens när du ansöker: 1069
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Klingberg 08-54528307

Företag
Avanzera AB

Adress
Avanzera AB
Box 853
10137 Stockholm

Kontorsadress
Box 853

Jobbnummer
4205681

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera AB: