Lekebergs kommun söker en Utredare till föräldravikariat

Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Lekeberg, Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen i Lekeberg

Unga, expansiva Lekeberg är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. Mångfald, integration och jämställdhet är obligatoriska faktorer i alla beslut. Lekebergs kommun strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetar- och ledarskapet präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.
Vi har landsbygdens fördelar med attraktivt boende i naturliga miljöer, ett rikt kultur- och fritidsliv, bra företagsklimat och vi satsar på skolan. Inom vård- och omsorg jobbar vi för trygghet, valfrihet och respekt.
I Lekebergs kommun ska du kunna leva ditt liv som du vill utifrån din bakgrund, nutid och framtid. Med goda kommunikationer är det aldrig långt till det större utbudet i storstaden.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar. Vill du vara med på resan?

Som medarbetare i Lekebergs kommun kan du få ta del av olika förmåner under vissa förutsättningar och inom vissa verksamheter, exempelvis:
• Friskvårdsersättning på upp till 2000 kr/år
• Semesterdagar utöver de lagstadgade
• Semesterväxling
• Möjlighet till flexibel arbetstid
• Personalcykel med bruttolöneavdrag
• Personalbil med bruttolöneavdrag
• Lärare har möjlighet till semestertjänst

Läs mera om vår kommun på www.lekeberg.se

Tjänsten som utredare ingår i vår administrativa avdelning på kommunstyrelseförvaltningen med placering i kommunhuset i Fjugesta.

Den administrativa avdelningen består av 12 personer där utredningssekreterare, arkivarier, utredare, säkerhetsstrateg, kommunikatörer och receptionister ingår.

Avdelningens ledord är proaktiva, nytänkande och drivna och det är nåt som genomsyrar allt avdelningen gör. I den lilla kommunen så erbjuds du stora möjligheter att få vara med och påverka och vara en viktig del av kommunens styrning och utveckling.



Publiceringsdatum
2018-12-14

Arbetsuppgifter
Är du sugen på att arbeta med statistik, analys, uppföljning, utvärderingar, utredningar, interna kontroll och kommunens målstyrning? Vill du få bred erfarenhet från offentlig sektor, gillar att ta stort ansvar, är självgående och är en doer? I så fall är du rätt person för oss!

Med anledning av en föräldraledighet söker vi en utredare till administrativa avdelningen.

Som utredare ingår många olika arbetsuppgifter och du kommer vara en del i många kommunövergripande processer och projekt där du kommer få ta ett stort eget ansvar. Vissa arbetsuppgifter innebär en samordnade roll vilket kräver att du har stort eget driv. Lekeberg strävar efter att ligga i framkant kring digital administration och som utredare är du en viktig del i det arbetet.

Uppdraget innehåller bland annat:
• Kvalificerade utredningar
• Analyser av statistik och annat underlag
• Framtagande av beslutsunderlag
• Utveckling av administrativa processer
• Projektarbete
• Ansvara för kommunens interna kontroll
• Prognosarbete
• Förvaltningsledning av system
• Ta fram nya rutiner och kartlägga processer

Som utredare är du en del av ett team som tillsammans med den administrativa chefen utgör kommunens utredningsresurs. Utredningarna kan vara kommunövergripande och väldigt omfattande men också ganska smala och begränsade och ämnena kan variera inom hela kommunens olika ansvarsområden.
Att vara nytänkande och utvecklingsinriktad ser vi som en självklar del av uppdraget!




Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Mycket god datorkunskap
• Mycket goda kunskaper i tal och skrift

Det är meriterande om du som söker har erfarenhet av att hålla i muntliga föredragningar och utbildningar för grupper.
Vi ser också gärna att du har erfarenhet av arbete i systemen Stratsys, Platina, Procapita och Defgo.

Vi ställer höga krav på att du är strukturerad, noggrann, flexibel inför nya uppdrag, serviceinriktad och lyhörd. Att tycka om utveckling och arbeta digitalt är en förutsättning för att du ska passa för tjänsten. Att du har en hög egen ambitionsnivå med mycket driv och hög ansvarskänsla är något som värderas högt hos oss i Lekebergs kommun.

Lagarbete och förmågan till samarbete lägger vi stor vikt vid samtidigt som tjänsten kräver att du har förmågan att arbeta självständigt. För oss är det viktigt att du har en positiv inställning och inte är rädd för att testa nya saker.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet!


ÖVRIGT
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.

Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse, upphör: 2020-04-30 .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-01
Ange följande referens när du ansöker: A836187
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Gustav Olofsson gustav.olofsson@lekeberg.se 0585-489 66

Företag
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Adress
Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen
Bang 7
71681 Fjugesta

Kontorsadress
71681 Fjugesta

Jobbnummer
4510022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lekebergs kommun, Administrativa avdelningen: