Ledigt jobb som Operativ Inköpare hos Scania i Södertälje

Experis Finance / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Södertälje, Huddinge, Järfälla, Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Experis Finace söker nu dig som är i början av din karriär som inköpare och vill arbeta på ett spännande uppdrag hos Scania i Södertälje. Är du utbildad ingenjör med ett stort intresse för teknik och affärer? Trivs du i internationella miljöer med ett högt tempo samt arbetar analytiskt och strukturerat? Då är detta rätt tjänst för dig. Välkommen med din ansökan omgående!

Publiceringsdatum
2019-06-07

Dina arbetsuppgifter
Placering: Södertälje
Omfattning: Heltid
Uppdragsperiod: Omgående - December 2019

Som operativ inköpare kommer du att ansvara för inköp mot Scanias lokala produktionsorter. Ditt ansvar innebär att självständigt arbeta med förfrågningar, förhandlingar och orderläggning.

Uppgifterna består bland annat av att förbereda och skicka ut offertförfrågningar samt sammanställa och analysera offerter och annan information vilken behövs som underlag för beslut. I arbetet har du många kontaktytor internt på inköp men även mot andra funktioner på Scania, främst produktion, och deras externa leverantörer.



I ditt arbete kommer du att:

* Säkerställa och driva inköpsarbetet vad gäller offertförfrågningar och orderläggning
* Förhandla allmänna leveransvillkor och övriga kommersiella villkor
* Agera som eskaleringspunkt för leverans- och produktionsstörningar

I övrigt kommer du att vara behjälplig med process- kartläggning och dokumentation.

Vem är du?

Vi söker dig som är högskole- eller civilingenjör med ett starkt intresse för teknik och att göra bra affärer (kommersiell förståelse). Du har 0-2 års erfarenhet inom yrkesrollen och grundläggande kunskaper inom juridik och företagsekonomi. Du kommunicerar även obehindrat på både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.

Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av operativt inköpsarbet samt process-kartläggning och eller dokumentation, samt erfarenhet av förändringsarbete.

För att vara framgångsrik i rollen ser vi att du är resultatinriktad, analytisk och har en förmåga att driva flera inköpsuppdrag parallellt på ett strukturerat sätt. Du trivs med ansvar och är trygg som kravställare samt att ta initiativ och driva förändring.

Då tjänsten innebär flera gränssnitt både internt och externt tycker du om att samarbeta, är bekväm i att hålla presentationer samt behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Övriga önskvärda kompetenser:

* Stresstålig (emotionell stabilitet).Hanterar stress pa° ett konstruktivt sa ¨tt, bibeha°ller ett gott humo ¨r vid press och motga°ngar
* Strukturerad (målmedvetenhet).Arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete va ¨l, slutfo ¨r det som pa°bo ¨rjats och ha°ller deadlines
* Analytisk (problemlösningsförmåga).Lo ¨ser problem utan att missa de la°ngsiktiga strategierna, ser logik och samband i komplex information eller miljo ¨



Vad kan vi erbjuda dig?

Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.

Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Camilla Forssberg på Camilla.Forssberg@se.experis.com

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-14
Ange följande referens när du ansöker: cd3da01b-f583-
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Camilla Forssberg Camilla.Forssberg@se.experis.com +4687361923

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
11828
11828 0181

Kontorsadress
Södermalmsallén 36

Jobbnummer
4824844

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: