Ledigt jobb - Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg

Experis AB / Administratörsjobb / Göteborg
2021-01-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Ledigt jobb - Tulladministratör till KGH Customs i Göteborg" (publicerad 2021-02-04) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare erfarenhet av tulladministration? Då ska du söka jobbet som tulladministratör hos KGH Customs Services.

Arbetsuppgifter

Vi expanderar och behöver anställa ytterligare en tullhandläggare, Customs Process Administrators, till vårt kontor i Skandiahamnen, Göteborg. Här arbetar det ca 80 personer med hantering av tulldeklarationer.



Några viktiga arbetsuppgifter:

* Hantera inkommande sändningar
* Skapa tulldeklarationer med tillhörande dokumentation för import och export
* Säkerställa korrekt tull och moms
* Kontakt med myndigheter
* Kontakt med kunder som finns i Europa

Kvalifikationer

Vi söker dig som har jobbat med tulladministration sedan tidigare. Du har arbetat i en roll med många interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på kommunikation såväl som förmåga att samarbeta. Tidigare erfarenhet av att arbeta med import och export i en annan roll eller har du läst en YH utbildning inom tull är det mycket meriterande.



Du behöver:

* Erfarenhet från tulladministration sedan tidigare
* Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
* God förmåga att snabbt sätta dig in i gällande processer.
* Mycket god administrativ förmåga där du använder olika system obehindrat.
* Erfarenhet av att arbeta mot många interna och externa kontaktytor som ställer höga krav på kommunikation såväl som förmåga att samarbeta.



Du kommer till en arbetsplats med trevliga arbetskamrater. Vi erbjuder intern upplärning och goda

möjligheter att utvecklas.



Publiceringsdatum
2021-01-11

Dina personliga egenskaper
För denna roll behöver du vara lösningsorienterad, organiserad och ha öga för detaljer. Du kan ta initiativ och arbeta självständigt inom din roll. Du har lätt för att kommunicera och ge utmärkt service via telefon och mail där du kan anpassa din dialog till varje kunds unika behov. Du sätter stolthet i att lösa kundens uppdrag på ett snabbt, noggrant och trevligt sätt.





Du behöver:

* Vara flexibel och kunna hantera många ärenden parallellt
* Lätt för att lära
* Positiv inställning och förmåga att skapa goda kundrelationer
* Hög servicekänsla och är lösningsorienterad
* Lätt för att jobba i team, men också med god förmåga att jobba självständigt



Vi erbjuder
Tjänsterna är på heltid, 100% med anställning hos KGH Customs Services. Arbetstiderna är schemalagda måndag till fredag mellan kl. 8 till som längst kl. 20. Vi har vårt huvudkontor på Sydatlanten 6 i Skandiahamnen, Göteborg.

KGH Customs Services är för tredje året i rad nominerade till årets Karriärföretag 2020. Att arbeta på KGH innebär att arbeta i ett internationellt företag tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor. Vi underlättar internationell handel och hjälper våra kunder att växa. Du kommer vara del av ett marknadsledande internationellt företag där du kommer arbeta tillsammans med några av de mest dedikerade kollegor i branschen.

Kontaktuppgifter för detta jobb
I din ansökan vill vi ha ditt CV och ett personligt brev med en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst.

För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Mona Borkmann på mona.borkmann@manpower.se alternativt 031 - 61 72 94 alternativt Fia Fagerlund på fia.fagerlund@manpower.se

Vi intervjuar och läser CV under sista veckan i augusti och sept. Om det blir väldigt många sökande kan vi stänga ner annonsen tidigare än sista ansökningsdatum.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!



Om företaget
If you enjoy working in an international environment with passionate and highly competent colleagues and want to make an impact within a dynamic organization, then KGH Customs Services is a good match for you. Established in 1963, KGH has grown to become the largest independent European provider of international trade and customs solutions and services.



Today, we offer a comprehensive range of innovative solutions and services to over 28,000 customers each year across Europe. We are more than 750 colleagues operating in 13 countries. Our business model and customer offering addresses strategy and compliance, operations and digitalisation opportunities. This breadth and depth of capabilities and geographical coverage make us unique compared to competition.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Experis AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "880aa3b1-0e0f-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
KGH Customs Services via Jefferson Wells

Jobbnummer
5518386

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: