Kvalitetsstrateg inom äldreomsorg till beställarkontor

Sollentuna Kommun / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommun i Sollentuna, Järfälla, Sundbyberg, Stockholm, Södertälje eller i hela Sverige

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun.

Vi är Årets kvalitetskommun 2019, vilket vi är väldigt stolta över. SKR har motiverat utmärkelsen med att vi har en god finansiell styrka, tydliga mål och hög kvalitet som genomsyrar organisationen, vilket ger kraft att ge god service till rimlig kostnad.

Till vård- och omsorgskontoret söker vi en analytisk och utvecklingsorienterad kvalitetsstrateg inom äldreomsorg.

Vård- och omsorgskontoret består av 70 medarbetare. Vårt uppdrag är att ansvara för äldreomsorgen och omsorgen om personer med funktionsnedsättning i Sollentuna kommun. Kontoret är en beställarorganisation och tjänsten som kvalitetsstrateg inom äldreomsorg ingår i avdelning avtal och uppföljning.

Du blir en del av ett kompetent team på tio personer som med starkt engagemang är förvaltningens länk till de kontrakterade vård- och omsorgsutförarna. Avdelningen har en bred och djup kompetens inom kvalitet och affärsmässighet. I avdelningens ansvar ligger bl.a. att projektleda upphandlingar, följa upp avtal, föra en löpande uppföljnings- och samverkansdialog med utförarna och bidra till kontorets uppdrag i sin helhet.

Publiceringsdatum
2020-12-23

Arbetsuppgifter
Arbetet som kvalitetsstrateg inom äldreomsorg är omväxlande och stimulerande. Du ansvarar för kvalitetsfrågor, både i samband med kravställning i upphandling av verksamhet och vid uppföljning. Genom din uppföljning bidrar du med din kompetens och erfarenhet till kontorets och utförarnas utvecklingsarbete för att skapa kvalitet för den enskilde. Tjänsten ställer höga krav på att självständigt kunna prioritera och planera sitt arbete.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i befattningen
- Tillsammans med affärsutvecklare och upphanslingsstrateg företräder du den interna avtalsägaren i löpande konkurrensutsättningar samt gentemot nämndens befintliga leverantörer med utgångspunkten att löpande maximera värdet för brukare och kunder. Du medverkar i utvärderingar av anbud och LOV-ansökningar.
- Med din beställarkompetens ska du driva utföraradialogen och proaktivt utveckla verksamheten i samverkan med leverantörer. Här ingår systematiskt uppföljningsarbete av verksamheter utifrån KPIer och brukarundersökningar.
- Du förväntas bidra till utveckling av uppföljningsmetoder och arbetssätt som främjar kvalitetsutveckling
- Du har ett ansvar som sakkunnig inom området äldreomsorg. Du förväntas aktivt bidra med nuläges- och omvärldsanalys inom aktuella avtalsområden. Du bidrar med adekvat beslutsstöd kring avtalsområdets kvalitet och prestanda i dimensionerna kostnadseffektivitet och kvalitet. Du kommer bland annat att sammanställa och analysera data från nationella undersökningar och brukarundersökningar
- Självständigt genomföra utredningar och skriva tjänsteutlåtanden till nämnd.
- Ansvarig för kontorets Lex Sarah-handläggning
- Löpande hantering av klagomål och synpunkter från enskilda och att använda dem som en del i kvalitetsutvecklingen.

Arbetsuppgifterna är varierande och kan komma att förändras över tid.

Kvalifikationer
Du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning eller utbildning som vi bedömer som likvärdig. Du har dokumenterad erfarenhet inom socialtjänstens område samt dokumenterad erfarenhet av kvalitets- och uppföljningsarbete. Viktigt är att du har sakkunskap inom äldreomsorg.

Det är en fördel om du tidigare har arbetat i en politiskt styrd organisation samt har erfarenhet av arbete i stöd- och stabsfunktion. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift och har hög digital förmåga med erfarenhet av olika digitala verktyg och samarbetsytor. För att vara framgångsrik i uppdraget är det viktigt med ett genuint intresse av vad som skapar kvalitet för kunder och brukare.

Vi erbjuder
Som kvalitetsstrateg har du en viktig roll när Sollentuna kommun utvecklas. För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling. Inom avdelningen råder en positiv stämning med gott samarbete mellan arbetskamraterna.

Anställning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Det kan bli aktuellt med provanställning. Vi vill att du börjar snarast efter överenskommelse.

Välkommen med din ansökan redan idag! Urval sker löpande.

Med engagemang växer vi tillsammans - vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Sollentuna kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/422".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sollentuna kommun (org.nr 212000-0134)

Jobbnummer
5504115

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommun: