Kvalitetschef till Enheten för kvalitet- och verksamhetsutveckli

Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Mölndal
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Mölndal, Göteborg, Partille, Härryda, Kungsbacka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen i Mölndal

I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!

Söker du ett arbete där du själv får växa samtidigt som du har möjlighet att påverka och göra skillnad för stadens medborgare? Vi erbjuder dig en stimulerande arbetsplats där du kan utvecklas och där vi tillsammans bidrar till att uppfylla stadens vision.

Mölndal Vision 2022, kan sammanfattas med orden Mölndal är den hållbara staden där alla får chansen. Med mod och kreativitet förstärker vi Västsverige. Mölndals stad har drygt 5000 medarbetare inom en mängd olika yrken som alla arbetar för att skapa välfärd för Mölndals 66 700 invånare och alla de människor som arbetar och verkar i staden. Vill du vara med?



Publiceringsdatum
2018-10-17

Arbetsuppgifter
Social- och arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för kommunens Individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsverksamheten samt bosättningen av nyanlända. Förvaltningen består av ca 240 anställda och är en av tio förvaltningar i staden. Vi är inne i ett spännande omställningsarbete där delar av verksamheten digitaliseras med syfte att frigöra resurser att möta kommuninvånare i större utsträckning. Samtidigt pågår arbetet med att utveckla förvaltningens stabsfunktion för att på bästa möjliga sätt stötta verksamheten. Staben består av två enheter och vi söker nu en kvalitetschef till enheten för Kvalitet- och verksamhetsutveckling.

Uppdraget;
• Övergripande ansvar för förvaltningens kvalitets- och verksamhetsutveckling på ett strategiskt plan inom förvaltningen tillsammans med andra nyckelpersoner.

• Ansvara för förvaltningens kvalitetsledningssystem där avvikelsehantering och egenkontroll ingår.

• Tillsammans med chefsekonomen upprätta och följa upp verksamhetsplan, verksamhetsberättelse samt att försäkra att verksamheten bedrivs enligt gällande lagar, avtal, riktlinjer och mål.

• Din enhet medverkar i flertalet olika nätverk för bland annat mål och kvalitet, integrationsfrågor, miljöarbete mm samt samordnar rapporteringar till och inhämtandet av uppgifter från nationella register.

• Särskilt fokus närmsta året är inrättade av nytt IT-system inom kvalitetsledning, skapa en välfungerande internkontroll och egenkontroll i förvaltningen, inrättade av en FUT-tjänst (felaktiga utbetalningar) samt utveckla stödet till förvaltningen chefer.

Du har ett direkt arbetsledande ansvar för 10 personer med en sammansättning av verksamhetsutvecklare, kvalitetscontroller, socialt ansvarig samordnare, kommunikatör, handläggare för felaktiga utbetalningar samt administratörer. Arbetet sker i nära samarbete med chefen/chefsekonomen för ekonomi- och IT-enheten då många frågor och processer berör varandras ansvarsområden och där även ansvaret för förvaltningen reception ingår. Du är direkt underställd förvaltningschefen för Social- och arbetsmarknadsförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Socionomexamen, juristexamen eller annan relevant högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer lämplig för uppdraget. Du har erfarenhet av kvalificerat arbete med ledningssystem för kvalitet- och uppföljning.

Goda kunskaper krävs inom aktuell lagstiftning inom området (SoL, LVU, LVM mm). Erfarenhet som chef, med personal-, budget-, arbetsmiljö- och verksamhetsansvar krävs samt att du är van vid att bedriva utvecklings- och förändringsarbete. Likaså erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation på en övergripande strategisk nivå. Som person har du lätt för att samarbeta, är tydlig i din kommunikation, strukturerad och analytisk.

Ditt sätt att leda andra är coachande och präglas av ett tillitsbaserat förhållningssätt. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten.


ÖVRIGT
Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.

Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 januari 2019 eller enligt överenskommelse. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-04
Ange följande referens när du ansöker: A821361
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mio Saba Sjösten 031-315 10 36

Företag
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Adress
Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen
Södra Ågatan 4 A-B
43182 Mölndal

Kontorsadress
Södra Ågatan 4 A-B 43182 Mölndal

Jobbnummer
4407725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mölndals stad, Social- och arbetsmarknadsförvaltningen: