Kundtjänstmedarbetare till offentlig verksamhet

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Linköping
2018-06-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare till offentlig verksamhet" (publicerad 2018-07-10) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige

Vill du hjälpa samhället framåt? Vill du ge samhällets medborgare och personal inom vårdverksamhet den bästa serviceupplevelsen? Då har vi tjänsten för dig!

Publiceringsdatum
2018-06-18

Om tjänsten
Vi söker nu en kundtjänstmedarbetare till vår kund inom vård och omsorg. Ditt uppdrag som kundtjänstmedarbetare är att hjälpa kunder via telefon och mail. Du kommer besvara frågor gällande fakturor, regler och kostnader för bland annat patientavgifter och patientens rättigheter i vården. Det är en stor variation på frågorna som kommer in, vilket gör att det är viktigt att du kan ge snabb service och korrekt information. Du förväntas även dokumentera det dagliga arbetet i vårt ärendehanteringssystem. Andra förekommande arbetsuppgifter är registrering av exempelvis vårdval och högkostnadsskyddsgrundande avgifter.

I din roll som kundtjänstmedarbetare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Besvara frågor från vårdpersonal och medborgare
• Ärendehantering
• Övriga administrativa uppgifter

Om dig
Vi söker dig som har slutfört utbildning på gymnasial nivå och har erfarenhet från servicebranschen, gärna från att tidigare ha arbetat i en kundtjänst eller support. Det är viktigt att du har goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift då du besvarar frågor både via telefon och e-post.

Vidare ser att du är nyfiken och har ett intresse och förmåga att hjälpa andra. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Som person klarar du att behålla lugn, uppmärksamhet och vara tillmötesgående även under högt arbetstempo. Det är viktigt du förstår vikten av ett pedagogiskt förhållningssätt i kontakt med kunder och kollegor samt att du är lösningsorienterad.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget fram till årsskiftet 18/19. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Exina Karmanik via 08 - 100 500 eller till exina.karmanik@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Kundtjänst, kundservice, support, telefon, Linköping, administration, Adecco

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-06-28
Ange följande referens när du ansöker: ref-26733
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Exina Karmanik exina.karmanik@adecco.se

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
S:t Larsgatan 12
58227 LINKÖPING

Kontorsadress
S:t Larsgatan 12

Jobbnummer
4210284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: