Kundtjänstmedarbetare till Berendsen Sourcing

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Har du tidigare arbetat med orderhantering och kundservice och söker efter en ny utmaning? Trivs du i en självständig roll där du arbetar administrativt samt har många kontaktytor? Då har vi en tjänst för dig!

Publiceringsdatum
2018-09-26

Om tjänsten
Berendsen Sourcing AB är ett bolag inom Elis-koncernen och är verksamma i flera länder i Europa och har cirka 1300 anställda i Sverige. Du kommer att arbeta på deras kontor i Göteborg, vid Hisings backa, och kommer tillsammans med dina kollegor sitta i ett öppet kontorslandskap. Det arbetar 40 personer på kontoret idag och du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor som arbetar i kundtjänsten, men även med anställda i andra länder. Din roll som kundtjänstmedarbetare innebär att kvalitetssäkra och leveransbevaka orderprocessen samt ge god service till kunder.

Din roll innebär:
• svara på frågor gällande leveranser och ordrar via samtal och mail
• administration i affärssystem
• reklamationshantering
• vägleda kunder vid produktval
• säkerställa orderprocessen
• knyta långsiktiga relationer med kunder
• erbjuda kunden bästa möjliga ledtider

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av kundkontakt, administration och orderhantering samt har en bakgrund inom textilbranschen. Du känner dig bekväm i en PC-miljö och har erfarenhet av att arbeta i affärssystem. Det är meriterande om du tidigare har arbetat i M3 eller Movex. Den största delen av kommunikationen sker på engelska, så det är viktigt att du behärskar det engelska språket i tal och skrift. Som person är du driven, social, har ett öga för detaljer, har lätt för att sätta dig in i nya system samt är prestigelös.

Viktigt för tjänsten är att du:
• har tidigare arbetat i affärsystem
• har en fullständig gymnasieutbildning
• har en bakgrund och ett intresse inom textilbranschen
• behärskar engelska i tal och skrift

Om anställningen

Tjänsten som kundtjänstmedarbetare är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Det är ett löpande behov och för rätt person finns det stora möjligheter till att du efter en viss period blir erbjuden en anställning direkt hos kunden.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan

Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att
kontakta ansvarig rekryterare Sandra Tinsveds på 073 684 75 02.

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Kundtjänst, Kundservice, Orderhanterare, Movex, M3, Berendsen Sourcing, Adecco, Göteborg.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-25
Ange följande referens när du ansöker: ref-27668
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sandra Tinsveds sandra.tinsveds@adecco.se 0736847502

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
4368102

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: