Kundtjänstmedarbetare sökes till tolkförmedling

Lingua Communication Nordic AB / Butikssäljarjobb / Nacka
2018-10-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundtjänstmedarbetare sökes till tolkförmedling" (publicerad 2018-11-12) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Nacka, Kristinehamn, Karlskoga, Storfors, Lekeberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lingua Communication Nordic AB i Nacka, Örebro, Västerås, Uppsala, Sundsvall eller i hela Sverige

Som tolkförmedlare hos oss kommer du med hjälp av våra planeringsverktyg att tillsätta tolkar på tolkuppdrag. Du besvarar uppdragsförfrågningar från våra kunder via telefon och mail samt kontaktar tolkar och översättare för att tillsätta uppdragen utifrån språk samt kompetensnivå.

Tjänsten omfattar bl a:
• mottagande av tolkuppdrag
• schemaläggning och koordinering av tolkuppdrag
• tätt samarbete med våra kunder och tolkar
• administration kring uppdragen samt kring våra tolkar och kunder.

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och noggrant, har en god social kompetens, vågar ta egna beslut och förstår vikten av service och såklart gillar du att arbeta med människor! Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du är lyhörd och prestigelös samt en god kommunikatör. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa och vårda kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. Du har känsla för logistik i planeringsarbetet.

Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med kunder och tolkar/översättare via telefon samt e-post så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.

Utbildning och erfarenhet: Du har minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande. Har du ett annat modersmål än svenska ser vi det som en fördel. Även säljerfarenhet och kunskaper inom IT är meriterande. Du ska finnas tillgänglig snarast möjligt.

Vi söker dig som kan arbeta självständigt och noggrant, har en god social kompetens, vågar ta egna beslut och förstår vikten av service och såklart gillar du att arbeta med människor! Du är stresstålig och du trivs med att arbeta i ett stundtals högt tempo. Du är lyhörd och prestigelös samt en god kommunikatör. Du har god telefonvana och du är duktig på att skapa och vårda kontakter och på att bemöta människor i en mångkulturell miljö. Du har känsla för logistik i planeringsarbetet.

Då en stor del av din arbetstid kommer att ägnas åt att kommunicera med kunder och tolkar/översättare via telefon samt e-post så är det en förutsättning att du talar och skriver svenska korrekt och obehindrat.

Utbildning och erfarenhet: Du har minst gymnasiekompetens. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba med kundservice eller liknande. Har du ett annat modersmål än svenska ser vi det som en fördel. Även säljerfarenhet och kunskaper inom IT är meriterande. Du ska finnas tillgänglig snarast möjligt.

Linguacom är ett företag som förmedlar tolk- och översättningstjänster till främst kommuner, stat och landsting, men även till privata kunder såsom advokatbyråer och andra företag. Vi är idag ca 20 anställda och vi sitter i fina lokaler i Finntorp, Nacka (ca 8 minuter från Slussen med buss). Vi har funnits i dryga fem år och vi är ett av Nackas snabbast växande företag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 07.55 - 17.05.

Publiceringsdatum
2018-10-19

Ersättning
Provanställning tillämpas.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-19
Ange följande referens när du ansöker: Kundtjänstmedarbetare

Kontakt
Michael Larsson michael@linguacom.se 0841096300

Företag
Lingua Communication Nordic AB

Adress
Lingua Communication Nordic AB
Gamla Värmdövägen 8
13137 Nacka

Kontorsadress
Gamla Värmdövägen 8

Jobbnummer
4411933

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lingua Communication Nordic AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lingua Communication Nordic AB: