Kundtjänstansvarig till kund i södra Stockholm

Hero AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av kundservice och att leda ett team? Är du en strukturerad, prestigelös och engagerad person som vill tillhöra ett familjärt team? Se hit!

Om bolaget

Vår kund är en registrerad försäkringsförmedlare som lyder under Finansinspektionen. Bolaget har funnits sedan 1986 och har sedan dess varit ett familjägt bolag. De erbjuder smarta och effektiva försäkringar till sina kunder och vill skapa mervärde och trygghet med sin affär.

Om rollen

I rollen som kundtjänstansvarig kommer du att leda ett team på 12 personer i deras operativa arbete. Som kundtjänstansvarig kommer även du att vara en del av det operativa arbetet samt ansvara för att teamet når de gemensamma målen. Tillsammans med VD kommer du att ha personalansvar för gruppen. Teamet består av 12 kundservicemedarbetare som besvarar frågor och ärenden från kunder från ett antal länder inom Europa, kommunikationen sker både via telefon, mejl och post där det är ett stort fokus på kundnöjdhet, kvalitet och snabba svarstider. Du kommer även att vara en del av den utökade ledningsgruppen tillsammans med försäljning, ekonomi, IT och VD.

Exempel på arbetsuppgifter

• Samarbeta med IT, ekonomi och försäljning för att tillsammans nå de gemensamma målen

• Leda och driva förändringsarbete samt vara lyhörd inför att se utvecklingspotential i arbetet

• Vid behov ta svåra samtal med kunder samt hantera ärenden av mer komplex art

• Anställning av nya medarbetare till gruppen samt säkerställa att de får en bra introduktion

• Utveckla medarbetarna i gruppen och vara en närvarande ledare

Om dig

Vi ser att du har erfarenhet från liknande roll och arbete sedan tidigare där rollen har inkluderat personalansvar. Som person är du lyhörd, flexibel och prestigelös samt ser värdet av att vara en närvarande och tillgänglig go-to person för ditt team. Du är lösningsorienterad och tar initiativ för att driva arbetet och projekt framåt. För att trivas i rollen ser vi att du trivs i en mindre grupp med familjär kultur och kan vara flexibel beroende på ärende som du hanterar. Det är viktigt att du är strukturerad och ordningsam samt kommunikativ och ansvarstagande.

Publiceringsdatum
2022-12-08

Kvalifikationer
• Erfarenhet av personalansvar

• Erfarenhet av kundservice

• Flytande i svenska och goda kunskaper i engelska

• God vana av affärs- och datorsystem

Meriterande

• Erfarenhet från försäkringsbranschen

• Talar något av följande språk: norska, danska, finska eller tyska

Tillträde och omfattning

Vår kund har sina lokaler i södra Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstider är kontorstider måndag till fredag. Detta är en direktrekrytering där du anställs direkt hos vår kund. För anställningen så tillämpas provanställning men löper sedan på tills vidare. För denna roll genomför vi bakgrundskontroller.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working"

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-05-27
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hero AB (org.nr 556797-2533), http://www.hero.se

Arbetsplats
Hero

Kontakt
Amanda Wyser
amanda.wyser@hero.se
072 991 88 58

Jobbnummer
7242957

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: