Kundansvarig med hjärta för HR till Antenn

Randstad Sweden Group AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad Sweden Group AB i Göteborg, Kungälv, Vårgårda, Trollhättan, Halmstad eller i hela Sverige

Kundansvarig
Varför gav du dig in på HR-området? Var det för att jobba med frågor inom arbetsrätt, lönefrågor och arbetsmiljö?

Vi gjorde det för att vi brinner för att ge människor meningsfyllda arbeten, en start i karriären
• eller fortsättning på den som är. Vi gjorde det för att vi vill arbeta med modern HR-service, människor och utveckling hos, och tillsammans med, våra kunder.

Nu söker vi en likasinnad framtida kollega och vän, med bred HR-bakgrund, som brinner för strategisk försäljning. Har du ett genuint intresse för människor och personlig utveckling och vill erbjuda kunder tjänster som gör skillnad för individ, grupp och organisation?
Vill du arbeta med omställningsfrågor, prestation, karriärutveckling och driva den typen av kundprocesser?
Då har vi tjänsten för dig!

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

I rollen som kundansvarig arbetar du med att utveckla Antenns affär och få den att växa. Du samarbetar i nära dialog med våra kunder, både befintliga och blivande. Med andra ord bedriver du tjänsteförsäljning av våra produkter inom omställningsstöd, prestation och karriärutveckling.

Som kundansvarig är du en konsultativ stöttepelare för både våra kunder och våra interna medarbetare och bidrar med kunskap om såväl produkt som kund - allt för att leverera lösningar i världsklass!

Det är också du som skapar grunden och förutsättningarna för ett framgångsrikt försäljningsarbete genom att identifiera prospekts, bearbeta marknaden och utveckla kundplaner med tillhörande aktiviteter. Du tar ständigt initiativ till nya kundrelationer och förvaltar befintliga för att skapa möjligheter till merförsäljning hos nya och befintliga kunder. Dessutom händer det att du bistår med din kunskap och kompetens i upphandlingsarbete.
• kort och gott blir du en efterlängtad nyckelspelare i vår organisation!

Kunskaper/ erfarenhet och personliga egenskaper

Vi tror att du har akademisk examen, gärna inom HR och erfarenhet av tjänsteförsäljning med goda resultat. Vi ser med fördel också att du har egen ledarerfarenhet eller har arbetat inom konsultbranschen tidigare, och i och med det har med dig förståelse för de frågor som uppkommer när man arbetar med personalgrupper.
Det är dessutom starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av utvecklings- och omställningsarbete inom personalområdet.
Personliga egenskaper vi värdesätter är förmåga att skapa förtroende, liksom ett konsultativt och affärsmässigt förhållningssätt till kunder, medarbetare och uppgifter. Vidare är du resultatorienterad, driven, målinriktad och älskar känslan av nöjda kunder.

Dessutom klarar du av balansen mellan att både kunna röra dig ledigt på ledningsgruppsnivåer i större organisationer och samtidigt vara nyfiken inför mindre företags behov.

Om Antenn och Randstad:
Antenn är ett av Sveriges ledande företag inom omställningsstöd, outplacement och karriärutveckling. Vi hjälper människor och organisationer i förändring med bland annat coaching, prestationsutveckling och vägar till nytt arbete, inom eller utanför den egna organisationen - och alltid med människa och samhälle i centrum. Vi levererar program till medarbetare, specialister och chefer sedan 1991 och är en del av Randstadkoncernen.

Randstadkoncernen med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens nästa största företag inom HR-service. Vi på Randstad brinner för att ge människor meningsfyllda arbeten, en start i karriären, eller en fortsättning på den som är - precis som Randstad gjort sedan 1960.

Som en produkt av detta arbete utsågs vi i september 2017 till världens bästa HR-företag i social hållbarhet enligt Dow Jones Sustainability Index ("DJSI").

Vad får du som medarbetare hos Antenn?:
Vårt ansvar som arbetsgivare blir att stötta och uppmuntra dig under perioder av högtryck och att sporra och utmana dig när det finns mindre att göra, liksom att se till att din kompetensutveckling och utveckling går hand i hand med de förväntningar som finns på dig som kundansvarig.
Detta gör vi genom en strukturerad inlärningsperiod, gedigen onboarding i världsklass, löpande teamarbete och inte minst koncernövergripande samarbete med kompetenta kollegor inom försäljning.
Vi erbjuder också våra kollegor möjligheten att söka avlönade internationella volontärtjänster genom vårt samarbete med VSO. Att vi dessutom har härlig gemenskap, globala muskler, gott kaffe, trevliga förmåner och härliga afterworks tillsammans med koncernkollegorna på kontoret - ja det ser vi som grädde på moset!

För mer information om tjänsten: kontakta gärna Carin Hansdotter, Regional Manager,
tfn 070-212 26 98 för frågor gällande tjänsten. För frågor rörande rekryteringsprocessen vänligen vänd er till HR Talent partner, Angelica Gustafsson på: 070 403 91 75

Sista ansökningsdatum: 2018-10-08

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-10-01

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-10-08
Ange följande referens när du ansöker: 201172367
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Carin Hansdotter

Företag
Randstad Sweden Group AB

Adress
Randstad Sweden Group AB
Mäster Samuelsgatan 60
10724 STOCKHOLM

Kontorsadress
Mäster Samuelsgatan 60, 10724 STOCKHOLM

Jobbnummer
4377347

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad Sweden Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad Sweden Group AB: