Kundansvarig kundservicemedarbetare till företag i Täby

Placera Personal AB / Butikssäljarjobb / Täby
2018-11-20
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Kundansvarig kundservicemedarbetare till företag i Täby" (publicerad 2019-03-13) ⬅️


Visa alla butikssäljarjobb i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Täby, Vallentuna, Upplands Väsby, Danderyd, Sollentuna eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Företaget
Vår kund erbjuder leasing av fordon till företag både i Sverige och internationellt i 43 länder. På det trevliga kontoret i Täby kyrkby arbetar idag 80 personer och du kommer ingå i en Customer serviceavdelning bestående av 30 härliga och positiva kollegor.
Tjänsten som kundansvarig är på heltid med start omgående. Du kommer initialt arbeta som konsult via Placera Personal för att efter sex månader ha möjlighet att övergå till anställning hos kundföretaget. Om du blir anställd hos vår kund har du ett flertal förmåner som bland annat; möjlighet till tjänstebil, gym på kontoret, förmånligt friskvårdsbidrag, försäkring samt företagshälsovård.

Tjänsten
I rollen som kundansvarig arbetar du med ett av företagets stora nyckelkund som både är rolig och spännande att bearbeta. Du ansvarar för att ge kunden hög kundservicenivå via telefon och e-post, rådgivning och uppföljning. Rollen innebär också att du aktivt arbetar för att förbättra interna rutiner och processer. Du kommer arbeta nära kundens ansvariga säljare och tillsammans ser ni till att ge kunden bästa tänkbara service.

Publiceringsdatum
2018-11-20

Dina arbetsuppgifter
I rollen som kundansvarig har du bland annat följande arbetsuppgifter:

* Svara på inkommande samtal och e-mail
* Ansvara för att följa och löpande utveckla kundens bilpolicy med avseende på bilmodeller, kostnadsposter, skatter och regler
* Vara rådgivande part åt kunden i olika frågor om kundens fordonsinnehav
* Hantera kontrakt från början till slut genom rådgivning, offerering, omkalkyleringar, beställning och avslut av fordon och kontrakt
* Tillsammans med ansvarig säljare ha kontinuerliga personliga möten eller telefonmöten med kunden
* Aktivt följa upp resultat i kundundersökningen
* Uppdatera kundens kreditlimit genom kreditavdelningen
* Ansvara för att rätt information om kunden och dennes önskemål för fordonshanteringen finns väl dokumenterat i de olika systemen
* Arbeta proaktivt med kunder, tex komma med förbättringsförslag


Kvalifikationer
För att passa i rollen ser vi följande bakgrund som lämplig:

* Tidigare erfarenhet av kundservice och administration
* Erfarenhet inom leasing och/eller finans är starkt meriterande
* Erfarenhet eller intresse för bilbranschen är meriterande
* Mycket goda kunskaper i engelska i tal och skrift
* Goda kunskaper i MS Office, särskilt i Excel

Som person är du social, flexibel, kommunikativ och tycker det är roligt att ge bästa möjliga service till kunder. Du är positiv och ser lösningar i stället för problem. Andra viktiga egenskaper för rollen är att du är en noggrann och strukturerad administratör som har en mycket god organisationsförmåga.

Anställningstyp/arbetstider
Heltid/Tillsvidare (6 månader som konsult för att sedan ha möjlighet till anställning på kundföretaget)

Bli en av oss
Som medarbetare hos Placera Personal kan du känna stor trygghet då du blir en del av en konsultuthyrningsverksamhet som är branschens mest erfarna och betrodda, vi började redan 1988. Vår långa erfarenhet och vårt goda rykte gör att vi har många intressanta och framgångsrika företag på kundlistan vilket innebär många spännande möjligheter för dig. Vi är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Du är ansluten till vårt kollektivavtal och erbjuds en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag och pensionsavsättning.

Som en av oss kommer du att bli en del av en värderingsstyrd organisation som brinner för det vi gör. Vår positiva företagskultur bidrar till att konsulter, konsultchefer och rekryterare stannar länge hos oss och vår målsättning är att ge dig långsiktig utveckling med nya kunskaper och erfarenheter. Vi som jobbar på Placera Personal är Hängivna, Nyfikna och Trygga. Det skapar långsiktiga relationer, öppnar för kunskap och kreativitet och tillsammans blir vi starkare och klokare.

Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, bil, bilbranschen, kundtjänst

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen 076-536 27 16

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
4468560

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: